Jump to content

Customisering av Blaser R93.


ulf

Recommended Posts

Her om dagen ble jeg den lykkelige eier av en Blaser R93. Jeg er godt kjent med våpentypen fra før, men nå som jeg har fått min egen er det to ting jeg ønsker å utbedre:

 

For det første er kikkertmontasjen for høy. Jeg bruker en kikkert med 50-objektiv, og selv med ringer merket "lav" er det altfor god klaring mellom løp og kikkert. Dermed kommer ikke kikkerten så lavt som jeg ønsker. Jeg har imidlertid hørt om at noen har fått frest av ringene i montasjen slik at kikkerten kommer lavere. Er det noen som har gjort dette i Norge?

 

For det andre er ikke pistolgrepet riktig så dypt som jeg vil ha det. Jeg har sett på en annen Blaser at man har forlenget pistolgrepet med en bit edeltre/horn. Hvilken børsemaker er flink med sånt? Blir slike løsninger holdbare? Hensikten er funksjon,- ikke pynt.

 

U

Link to comment
Share on other sites

Fossdal kom inn. Er dette noe du kan fikse? Jeg kommer i dette problemet selv om noen uker. Jeg har selv samme problemet med s&l montasjene, utrolig ergelig.

 

Hvilke S&L montager har du som du ikke kan få lave nok?????

De originale kan vel skaffes så lave at kikkerten stortset skraper på sluttstykket

Link to comment
Share on other sites

Fossdal kom inn. Er dette noe du kan fikse? Jeg kommer i dette problemet selv om noen uker. Jeg har selv samme problemet med s&l montasjene, utrolig ergelig.

 

Hvilke S&L montager har du som du ikke kan få lave nok?????

De originale kan vel skaffes så lave at kikkerten stortset skraper på sluttstykket

.OT Jeg har de laveste s&l importøraten i Norge kunne skaffe. Fikk beskjed at det ikke eksisterte lavere! Jeg takker også for svar Leon.

Link to comment
Share on other sites

Fortsetter i samme tråden...

 

Noen som bruker Zeiss V3-12x56 med skinne på Blaser?

Regner med at man må opp på høy skinne?

 

 

Jeg har denne kombinasjonen Poacher, med lav skinne faktisk.

 

Med Semi Weight-pipe får jeg ikke klaring når det sitter UM-linsebeskytter på objektivet. Men standardpipe er det mer enn nok klaring, selv med UM.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk min blaser montasje med leupold ringer frest ned hos J&F.

 

Samme her, det ble veldig bra utført! Gunstig med ringer av stål.

 

Jeg har en S&B kikkert med 26 mm rør. Blaser lager så vidt jeg vet 26 mm ringer, men Norma var av en annen oppfatning :cry:

Så da var det ikke noe annet valg enn å få tilpasset ringer fra Leupold. Når jeg ser hvor bra resultatet ble, er jeg glad for det uansett.

 

På denne kikkerten, 4x36, er det avstanden mellom oppspenneren og okularet som avgjør hvor lavt man kan sette kikkerten. Det er 2 mm klaring når den er spent :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...