Jump to content

På reise i USA - kjøpe short stroke kit?


Atkleiv

Recommended Posts

Helt sikker på det?

Det går jo ikke å bestille slikt fra USA på nett, da firma i USA sier at dette er en våpendel og kan ikke sendes til Norge.. Sitat fra Buffalo Arms: "Hello, it is classified as a gun part so we can’t ship it out of the US. Thanks"

Link to comment
Share on other sites

Problemet ditt er ikke å ta dem inn i Norge - det er uproblematisk. Problemet kan ligge i de uoversiktlige reglene for hva du kan ta ut av USA. Stort sett går det greit, men var jeg deg hadde jeg puttet dem i en foret konvolutt og sendt dem til deg selv. Jeg tar ikke sjangsen på å ha våpendeler i kofferten på veg ut av USA, selv om mange gjør det og det stort sett alltid vil gå bra med slikt småtteri....

Link to comment
Share on other sites

Sånn ca alt er fyfy å ta med ut av USA i disse dager grunnet deres ITAR-lovverk. Ganske skumle løfter om bøter og straffer er det også å finne. Jeg var i USA nylig og tok til takke med eksport av ladepresse og litt div. ladeutstyr, hvilket er eksplisitt nevnt som OK fir eksport.

Link to comment
Share on other sites

Nå må folk ikke ble hysteriske og heller lese ITAR.

Det trådstarter spør om kan han ta med.

Ladepresse kunne du også tatt med @Kamigawa. Og Diesett hvis du hadde ønsket det.

 

Var nettopp i USA selv og tok med hjem med god samvittighet Aimpoint, haugevis av diesett, trigger-sett til Glock, hylster, hurtiglader, de-primer tool, Glocksikte, extended mag-release, og mye, mye mer.

 

Men jeg holdt meg unna utstyr "av militær karakter" og kikkertsikte med mildot som jeg hadde lyst på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...