Jump to content

7x57r kamringsproblemer


Tronic

Recommended Posts

hei

Har akkurat skaffet meg 7x57r i kombi og lader selv, det som er problemmet er at nye hylser kamrer fint i kombien men når de er skutt kamre de ikke lenger, virker som det blir en grad på selve kragen, noen som vet hva som er galt.

forresten så bruker jeg lee collet die til å presse dem og hylsene er norma.

mvh

Eivind

Link to comment
Share on other sites

Du har muligens justert dien din for langt ned slik at du presser bulk på hylsen.

Men du beskriver egentlig problemet litt dårlig, er problemet der rett etter at hylsa er presset eller har du satt i kule når du oppdager problemet? Dukker problemet opp etter at du har satt i ny kule, har du justert kuledien for langt ned slik at denne bulker hylsen.. Collet-die kan være noe dritt om du har ujevnt kammer- skaff deg en helpressedie i stedet og problemet er som regel løst.

Link to comment
Share on other sites

Hei

problemet kommer rett etter at jeg har skutt virker som hvis jeg setter hylse tilbake i samme posisjon som den var når skuddet var avfyrt at hylse går i uten problemer men hvis jeg eks vrir på hylse som har ikke sjans til å få igjen børsa. håper det forklarer mer

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Det kan forstås slik at våpenet ditt har et noe skjevt kammer. Dette er ikke helt uvanlig på brytevåpen. På min første drilling var kammeret noe skjevt, fikk et tips om å bestandig kamre hylsene likt feks. med produsentnavnet på hylsebunnet ved lik plass hver gang.

 

Derimot skal dien din kunne presse tlbake hylsen slik at den passer uavhengig av hvordan du slipper hylsa nedi kammeret.

 

slb

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...