Jump to content

Valg av rifle i 308


atmara

Recommended Posts

Vurderer å kjøpe en ny/brukt rifle i 308, men trenger litt innspill. Bruksområde er storviltjakt og litt jaktfeltskyting. Tenkte egentlig på Tikka M55, Browning A eller X bolt eller en Schulz og Larsen Classic. Ønsker en klassisk rifle uten plast og lettmetall med god presisjon. Kryssmatet magasin er en fordel. Dersom noen har forslag tas de imot.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hei

Kommer vel litt an på hvor mye penger du skal legge I det og om du har kikkert eller ikke.

Jeg har selv en sako 85 hunter I .308win. Veldig fornøyd med den. Den har kort låskasse også, noe jeg ikke tror Tikka har. Ellers er jo de du lister opp også fine våpen.

Ellers så kan jo kanskje systemrifler være aktulet? dog er jo .308 veldig allsidig, så ikke sikkert du trenger noe annet.

 

Men, dersom du ikke har kikkert vil jeg anbefale og heller gå for en pent brukt rifle/ikke en av de dyreste og heller legge en god sum I en skikkelig kikkert.

Link to comment
Share on other sites

Sako L579 skyter ganske så presist, funksjonelt meget gode og avtrekket er bra. Har ikkje boksmagasin, men kryssmating (5+1)med hengslet underbeslag for rask tømming. Er ikkje eit lettvektsvåpen men heller ikkje ein blyklump, behageleg å skyte med og er greit balansert.

Er fortsatt mange her i området som bruker sine "konfirmasjonsrifler" frå 80 tallet av denne typen og fleire av dei er korte med heilstokk.

Tikka`n kjenner eg ikkje til.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...