Jump to content

VV-150 krutt !


shooter 2

Recommended Posts

Hei.

 

Hvilke lotter og hvilke kruttmål snakker vi om her?

Hva er årsaken, statisk elektrisitet??

Bruker endel vv150, men ikke merket noe.

Har derimot hatt noen merkelige tilfeller med vv160 krutt.

 

R

 

 

Sent fra min GT-N8010 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Disse lotdatoene er 9/10-15 og 11/1-16 . Jeg bruker Dillon presser men venner har Hornady og Rcbs med samme problem . Kruttmål er både på karuseller og enstasjon . Jeg har alltid hatt god erfaring med 150 men nå har det skapt mye problemer her . I disse LS-tider lades det store mengder ammo og når man da plutselig blir usikker på kvaliteten på patroner måtte jeg for min del nappe ut igjen kuler av 600 skudd (helvetes jobb)og der var det avvik på flere ladninger som ikke holder 10'r på 200m.

Når en studerer korning ser det ut som det er større enn før men spesielt skarpere i kantene . Skal ta en liten prat med Rune om de har fått flere tilbakemeldinger .

I min presse bruker jeg også N-160-noe N165 (litt tregere) men NC96M (topp) ellers N-4,N-15,N-19, RP-10,RP-15 uten noe problem . Dette må være et tilfeldig produktproblem på disse lot'ne (håper jeg) så dette ikke blir vedvarende .

Link to comment
Share on other sites

Har opplevd dette med flere typer krutt. I mitt tilfelle tror jeg det er statisk elektrisitet?. At plast flaska har vært i bevegelse i tiden før den helles oppi kruttmålet. Når jeg kjøper en boks, så blir den med vidrere i en plastpose til jeg kommer hjem.

Link to comment
Share on other sites

Gikk også bort fra VV-150 etter litt prøving i Dillon 550, husker ikke hvilken lot men dette var i 2014. Alt for stor variasjon i mitt kruttmål. Gikk tilbake til VV-140 selv om det er litt for raskt, men har til nå aldri opplevd overlading og det går som en drøm i kruttmålet.

Link to comment
Share on other sites

Bruker fremdelses av en lot fra 1990 til noe lading. Kan ikke si jeg merker forskjell på denne og nyinnkjøpt krutt når det gjelder hvor lett det flyter. N 150 er over kanten til presisjonsammo fra kruttmålet. Kaster med +/- 2/10 gr i mine mål.

Link to comment
Share on other sites

har skjedd her og det ja.

Nå har vi brukt nc krutt helt til det siste året, men vi har vært borti samme problem etter at vi begynte å bruke vv-150

men presisjonen er upåklagelig, tror jeg har skutt en,to, eller kanskje 3 niere på liggendeserien i sommer på 19 stevner.

Flere ganger 5*, har også en serie på trening der monitor oppga diameter på serien til 25,8mm, dette på 300m

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...