Jump to content

CZ 455 kjøp/salg av pipe


msteiro

Recommended Posts

Har en CZ455 som er registrert som 22wmr rifle med ekstra pipe i 22lr.

 

Hvis jeg nå skulle vurdere å selge 22wmr pipen og kun beholde 22lr (for nå), hvordan skulle jeg gått frem?

Er det så enkelt som en mail til onkel politi og spørre om omregistrering så riflen står som en 22lr rifle?

 

Litt upraktisk, da jeg uansett alltid kommer til å beholde 22lr, men kunne kanskje tenkt meg å prøve 17hmr.

 

M

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil tippe at du har tre våpenkort på denne, en for låskassa og en for hver pipe. I så tilfelle er det bare å selge pipa du ikke vil ha som vanlig våpendel.

 

Alternativt kan du jo beholde begge pipene og kjøpe 17-pipa attåt. De spiser jo ikke noe mat der de står.

Link to comment
Share on other sites

Har du andre måter å skaffe penger på enn å selge ting så kjøper du en ny pipe til den i 17hmr. Kjøper du hos forhandler så trenger du ikke søke bare våpenkort og leg. Da har du fått i pose og sekk, sluppet å blande inn onkel, men blitt litt fattigere. 8)

Skal privatpersoner kjøpe pipe av deg må de søke på vanlig måte.

Link to comment
Share on other sites

Har du andre måter å skaffe penger på enn å selge ting så kjøper du en ny pipe til den i 17hmr. Kjøper du hos forhandler så trenger du ikke søke bare våpenkort og leg. Da har du fått i pose og sekk, sluppet å blande inn onkel,

 

Hei.

Skal du ha en ny pipe i et kaliber du ikke har fra før, må du nok søke som vanligt. Den regelen gjelder kun ved innbytte eller kjøp av ekstra pipe i samme kaliber, som er registrert på deg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...