Jump to content

XXL : Markedsfører kikkertsikter som ikke finnes.


marlin95

Recommended Posts

Rett før Jul så prøvde jeg å få tak i Zeiss Classic Diavari 2.5-10x50 til kr 6500.- eller samme kikkert med kulebane kompansator til bare 6000. I følge min lokale XXL forhandler hadde de hatt et slikt tilbud for nesten 1 år siden, de hadde to kikkerter og begge ble solgt på 1 dag og de kommer trolig aldri tilbake.

 

Så prøvde jeg nettet (fikk vite av XXL kunde senter at den ikke vil bli levert igjen, men at det er to XXL butikker som har en igjen). Så nå 3 mnd senere synes jeg det var rart at samme butikk fortsatt har bare en igjen, så jeg ringte for å spørre og fikk beskjed om at de ikke kan diskutere varebeholdning over tlf, det har de rettningslinjer på. Men etter å forklart at jeg hadde langreisevei, fikk jeg likevel vite at INGEN XXL butikker har de to kikkertene inne og har ikke hatt de inne på mer en et halvt år.

 

Jeg har en kompis som hadde det samme problemet med en Zeiss Duralyt, kun en butikk i Norge som hadde den inne, da han tilslutt møtte opp i butikken fikk han vite at de ikke hadde hatt den inne på nesten et halvt år, likevel fortsatte XXL og ha den på siden side til lavpris.

Link to comment
Share on other sites

Hvor finner du markedsføring av denne kikkerten? Og hvordan kan den være billigere med kulekompensator enn uten? Jeg kjøpte min den gang dette tilbudet var, og det var i 2011 eller 2012.

At det kansje finnes en overligger i en eller annen hylle er sansynlig, men XXL markedsfører ikke at dette er en vare de har for salg. Kikkerten finnes, det kan jeg bekrefte da jeg er eier av en ;)

Link to comment
Share on other sites

Får ikke opp annet enn dette:

Dette er en indikasjon på lagerbeholdning. Vi tar forbehold om at avvik i varehusenes beholdning kan forekomme.

NB! Et fåtall varer kan stå i beholdning, men være pakket bort for sesongen.

Feil i lagerstatus forekommer, og nåla i høystakken gidder de vel ikke leite etter. Og i alle fall ikke om man ikke er sikker på at nålen faktisk befinner seg i høystakken.

Strøkne eksemplarer av denne kikkerten er jamt og trutt å finne på finn.no, men da må man følge med og være rask på labben.

Link to comment
Share on other sites

https://www.xxl.no/zeiss-zeiss-classic- ... 20_1_style

 

Det skal være en i Sandvika, men ringte dem og det er ca 1/2 år siden de hadde den inne.

 

https://www.xxl.no/zeiss-duralyt-kikker ... 34_1_style

 

Det skal eksistere 1 stk av denne i XXL oslo (det har det angivlig gjort siden i høst i følge internett)

 

Var innom butikken, de hadde ikke hatt den på veldig lenge, men selger foreslo en Conquest DL som var noe bedre (og litt dyrere).

 

Alle sammen ligger direkte på siden til XXL.

 

Mener ikke å henge ut noen, men synes det er litt rart at på flere av tilbudskikkertene er det en XXL butikk i Norge som har og når man henvender seg ditt så har de ikke hatt den på lenge og prøver å selge andre modeller.

 

 

 

Ellers har XXL av og til hatt fine tilbud og jeg håper det kommer flere.

Link to comment
Share on other sites

Finner du kikkerten på Xxls hjemmeside via et Google-søk, eller ved et søk på Xxls hjemmeside? Jeg har opplevd før at produkter Xxl ikke fører lenger fortsatt er mulig å finne via Google, men ikke direkte på siden til Xxl.

 

Sorter på merke (Zeiss), så ser du kikkerten. Ingen søk er nødvendig.

Link to comment
Share on other sites

Hva er problemet og hva er du ute etter? XXL er en gigantisk sportskjede som fører tusenvis av varer. De skriver jo selv at avvik fra oppgitt lagerbeholdning kan forekomme.

 

Jeg har en kompis som hadde det samme problemet med en Zeiss Duralyt, kun en butikk i Norge som hadde den inne, da han tilslutt møtte opp i butikken fikk han vite at de ikke hadde hatt den inne på nesten et halvt år, likevel fortsatte XXL og ha den på siden side til lavpris.

 

Kanskje lurt å ringe på forhånd ;)

Link to comment
Share on other sites

"Søk i varehus" gir null uttelling hos meg, verken nå eller tidligere i dag. Merkelig :roll:

Han som fortalte deg at en Conquest er bedre enn kikkerten du er på jakt etter bør flyttes til undertøysavdelingen ;)

 

Conquest DL er minst like god, er en grunn til at classic ikke produseres lengre. Må ikke forveksles med amerikansk gammel conquest :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har hatt classic 2,5-10x50, sammenlignet med kameratens 3-12x50 conquest DL på måneskinnsjakt, har du? :wink:

Bytta ut classicen med HT, den er endel bedre under dårlige lysforhold :mrgreen:

 

Conquest DL kommer med lotutec, det har ikke classic(ikke at det er et hav av forskjell da)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...