Jump to content

123grs Nosler CC


MatsGron

Recommended Posts

Bruker 75.5mm i 200STR med Sauer pipe. Samler ekstremt bra på 200m. På langholdene klarer jeg ikke å få den like bra som 120 og 136gr Scenar L, men på 200m er det ingen forskjell., 10 skudd på 16mm sist jeg testa med kikkert.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Har sagt det før og sier det igjen. Kjøpte en 1000pk med denne kula for noen år siden. Fikk ikke "hull i hull" presisjon. Ca 20mm på 100m og da testet jeg mange ladninger og i 3 forskjellige løp. Kan ha vært en dårlig lot.

Kanskje jeg skulle prøve denne kulen på nytt til dfs

 

Finnes vel ikke noen billigere alternativer ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt den i 3 piper nå. Fullklaff i alle med baneladninger. Ved maks eller litt over begynner den å spre, utrolig mye faktisk. Men med saklige ladninger, topp.

De to jeg har hatt best resultater med er 40.5gr N550 og 49gr N15. 50 og 51 med N15 gikk som ei ræv, forskjellen på 49 og 50 var ikke til å tro.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke brukt N-15.

 

Men har hatt god erfaring med følgende

N-19 - 40-41grs

550 - Samme som 19

140 - 38 grs

150 - 39-40.

 

Alle satt på ca 74,5-75mm i 3 ulike originale STR løp. 67, 70 og 74.

 

På 217m som er der skivene står er alle serier under 30-35mm med undertegnede bak spakene helt ok.

 

Best på samme hold går for øvrig 140NCC, 136 Scenar L og 140A-Max foran 800m/s ladning med 550/19. Det skyter 18-23mm/5sk på samme avstand de dagene skytteren har en god dag i benken, det er helt vindstille og det på alle måter er medvind. De andre dagene er det ca 30mm som er normen. Og det virker som dritt bak stokken er største begrensningen.....

 

139 Scenar blir langpipa av en aller annen grunn ikke venner med før det blir fylt (nesten) uforsvarlige mengder N-15 i hylsa....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...