Jump to content

Kappeduppedings til hylseproduksjon


bjortork

Recommended Posts

Skal til med å lade 300 blackout og tenkte å lage hylser selv. På flere videoer og nettsider om produksjon av hylser til 300BO fra 223rem så vises/nevnes en mini-kappsag USianerne kjøper billig på nett:

 

http://www.harborfreight.com/2-in-mini-bench-top-cut-off-saw-62136.html

For eksempel denne. Jeg har lett litt rundt, men finner ikke noe tilsvarende i Gnore. Må jeg kjøpe fra Statene og skaffe meg en spenningskonverter, eller er det noen som forhandler noe slikt her til lands? Ser litt hendigere ut (og mindre risikabelt) enn å spenne opp vinkelsliperen i benken...

Link to comment
Share on other sites

Har billigdremel, men tror det går litt mange kappskiver. Er ikke snakk om å lage bare en håndfull hylser... Dessuten blir det samme greien med å evt. spenne den fast. Baufil går, men sageskulderen er ømfintlig etter ungdommelig overmot med håndsag og våt plank...

 

Må kjøpe en hylsetrimmer også da dette mangler i arsenalet. Det går an å ordne seg så hele operasjonen kan gjøres i enkelte hylsetrimmere, men grovkapping først og fintrimming etterpå virket litt mer rasjonelt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...