Jump to content

Kikkertsikte med 0,05mill knepp


gordonsetter81

Recommended Posts

Hei,

Har prøvd å søke meg frem og tilbake anngående kikkertsikter. Har noen preferanser:

-Ønsker 0,05 knepp

-Grei eller bedre opptikk

-Helst ffp

 

 

Ønsker å bruke kikkerten til alt fra benkeskyting til langhold og jakt. Avstand den skal brukes på er 0-1000meter.

Håper noen kan guide megi riktig retning. På forhånd takk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har March FX 5-40x56. De eneste gangene jeg har hatt bruk for 0.05 mil knepp er ved poengskyting på lange hold, eventuelt skyting på små mål på veldig langt hold.

 

Den store ulempen med 0.05 knepp, er at du må skru dobbelt så mange klikk. Dette er en ulempe på mer praktiske konkurranser der man har hurtig målveksling mellom flere avstander. Man får også halvparten så mange mil på runden. Dvs. På et March sikte må du skru to runder for å få 10 mil istedet for en. Med 308 nærmer du deg tre runder på 1000m. Da går det lett i ball hvis ting skal gå fort. Jeg snakker av erfaring. Men alt kan selvsagt trenes på.

 

0.05 kan være en fordel i visse tilfeller, og jeg er veldig fornøyd med min March, men jeg ville vurdert nøye bruksområde og om du virkelig trenger det.

 

Sent fra min C6903 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Sightron 10-50 er en fin kikkert til UNL å etter hva jeg har sett så har jeg sett kulehull minst like ofte som mange med March, ca halv pris er den også så jeg har en slik å en Vortex Razer til langhold /PRS mil pr runde , FFP å alt man trenger, jeg liker ikke 0,05 knepp til sånn skyting men smak å behag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...