Jump to content

Problemer med kikkerten. elgjakt til fredag! hjelp!!!


Lindbeck1

Recommended Posts

Hei&hå! har funnet ut at det er noe som ikke stemmer med min Tasco WorldClass 3-9.... jeg vet ikke hva som har skjedd siden jeg satt ho i våpenskapet etter sist elgjakt som var for 2 uker siden og har ikke rørt a siden. kan heller ikke huske å ha dunket/slått kikkerten!

problemer er det at uansett hvilken forstørrelse jeg velger så er alt uklart! alt er utydelig. vet ikke hvordan problemet skal beskrives men den kan ikke brukes for øyeblikket ihvertfall! om noen har opplevd lignende eller har tips/ideer om hvordan dette kan fikses eller hva problemet kan være hadde jeg satt utrolig stor pris på hjelp!

Mvh en fortvila 19 åring....

Link to comment
Share on other sites

Kan være at du har fått sopp på linsa? Om du brukte kikkerten mye ute i fuktig være og så satte den inn i et litt fuktig våpenskap.

 

Har aldri hatt det på kikkertsikte selv, men jeg har hatt det på kamera linser da jeg var mye ute i naturen og tok bilder. Det ser litt slik ut :

 

http://www.richardmudhar.com/blog/2015/ ... us-attack/

 

Nitrogen fylte kikkerter er motstandsdyktige i mot dette, vet ikke om Tasco er nitrogen fylt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...