Jump to content

Kompenserer dere for jakthund?


Vannbjoern

Recommended Posts

 

Hva tenker du om at kun en hundeeier på jaktlaget skal ha denne kontrakten? En annen ting er at man har ingen garanti for hvor bra denne valpen blir å fungere under elgjakten, i verste fall fungerer den dårlig. Er man riktig uheldig så kan hunden bli totalt avhengig av medisin som koster skjorta. En av de tingene jeg ser på som problematisk er at man overhodet ikke har noe tak på hvor dyrt dette kan bli for jaktlagets medlemmer, og dette er kostnader som løper hele livet til hunden.

Kan også informere om at det forlanges at jaktlaget skal spleise på flybillettene til to personer som reiste for å hente valpen, altså skal reiseutgifter også dekkes så lenge det er noe man skal med hunden.

 

De idiotene som har funnet på dette, med kontraktforslag, hundekjøp mm. hadde jeg gjort hva jeg hadde kunnet for å eksludere fra jaktlaget.

Om det ikke hadde vært mulig, hadde jeg takket for meg og sagt farvel.

Aldri i verden om jeg ville ha jaktet sammen med slike.

Link to comment
Share on other sites

Vedkommende hundeeier har helt feil utgangspunkt for hundehold, her bommer han totalt. Skaper lett missnøye slike duster når de må samarbeide med andre..

 

1. Ring fyren/valdleder og si på en fin måte hva du mener, det står folk i kø for å få bruke hundene sine. :wink: Alltid lurt å ta det opp med den det gjelder før du går bak ryggen.

2. Når du ikke frem så kontakt de andre jaktlagsmedlemmene og si hva du mener, få de med på å boikotte avtalen.

 

Skriv ned noen gode argumenter på ett papir før du begynner å ringe.

 

Ha i bakhodet at jakt skal være trivelig, blir det krangling og ufinheter så ødelegger det også jaktopplevelsen i dette laget.

Link to comment
Share on other sites

Tar bare et generelt svar på de siste kommentarer. Er ikke interessert i å drive en svertekampanje her, uavhengig av anonymitet. Detaljer er heller ikke av betydning for saken. Jeg har hele tiden vært åpent negativ til arrangementet for hundehold, det vet samtlige på laget og vi har hatt diskusjoner i plenum i ettertid av at kontrakt ble lagt fram. Nå var det interessant med en realitetsorientering fra vårt langstrakte land for å få innspill til gjengs praksis da jeg opplever beskrevne forventninger som mildt sagt urimelige, så må få takke alle for at de har delt sine erfaringer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...