Jump to content

"Pillar" eller "full block" stokk til M98?


Cutlass

Recommended Posts

Har lenge leita etter ein ny stokk til HV-mauseren min, og etter at Boyds la på prisene, minka det på utvalget som sender slike til Norge.

 

Lang historie kort:

Brownells har Hogue stokk til M98, der forskjellen ligger i beddinga tror eg. Har lite peiling på akkurat dette.

Har vurdert den med "pillar", er dette det samme som søylebedda?

 

Hva kan anbefales?

Rifla går godt med nåværende stokk, og den er etter mitt kjennskap ikke bedda.

 

Link til stokkene: http://www.brownells.no/epages/Norge.sf ... /408000041

Link to comment
Share on other sites

"Er det veldig stor forskjell på effekten en får, av søylebedding kontra full skinne/blokk ?"

 

Definitivt!

 

Jeg har hatt Hogue pillar bed stokk på min Remington 700 som leverte dårlig presisjon fra tofot og med anlegg på myk skytebag/støtte. Denne stokken er myk som spagetti og du kan bøye og vri den med hendene uten å anstrenge deg mye. Anbefales overhodet ikke!

 

Jeg har en Howa i .300 Win Mag som har en hogue fullbedda stokk. Denne legger kulene oppå hverandre hvis skytteren gjør sin del av jobben. Det er en super stokk til jaktbruk og jeg liker den gummierte overflata på overmold og det brede grepet veldig godt. Når stokken er stiv nok til å levere god presisjon så er dette et godt kjøp. Den anbefales! Og er i min mening utvilsomt den du bør velge av de to alternativene du nevner.

 

Nå er ikke jeg sikker på prislappen på disse stokkene da det er lenge siden jeg kjøpte min fra USA, men som nevnt tidligere er jo også full bed block tilgjengelig i HS-precision og Bell&Carlson-stokker.

Link to comment
Share on other sites

Ut fra deres erfaringer, samt at det ikke ble noe av det planlagde ammo-kjøpet fra XXL pga dyr frakt (998,-) så har eg gått for stokken med full Block aluskinne :)

Godt å få informasjon fra andre om deres erfaringer, kunne fort blitt et tabbe-kjøp dette!

 

Takk for gode tips!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...