Jump to content

Sordin Supreme Pro-X - slår seg ofte av!


jeger83

Recommended Posts

Har hatt øreklokkene mine i 7 år og vært strålende fornøyd, men nå i det siste så har øreklokkene slått seg av ved den minste berøring.

Løfter jeg klokkene opp på hodet slår de seg av og hvis jeg hopper ned fra avsatser i terrenget så slår de seg av. Når jeg skrur på igjen,

så er lysforsterkningen på full styrke slik at jeg må skru ned volumet. Noen som har erfart det samme med sine øreklokker?

Er vel sikkert bare å kjøpe nye..

Link to comment
Share on other sites

Hadde litt av samme problemet før. Da skrudde de seg ofte av når de fikk et lite "kakk", sånn at når jeg hoppet ned fra steiner og lignende skrudde de seg av. Forferdlig irriterende men var bare å skru dem på igjen.

 

Nå har de slutta og fungere i det hele tatt. Helt nye batterier men ingenting skjer når jeg trykker på på-knappen. Har vel hatt mine i 4-5 år, og har brukt de en del. Men svært skuffende at de har sluttet å funke...

Link to comment
Share on other sites

Har hatt Sordin i ca 12 år og er veldig fornøyd. Fikk etter noen år knittring og dro da silikonring og skumgummi av ("innmaten") og oppdaget da at hele krettskortet var fuktig av kondens. Skruer var rustet så tydeligvis var det ikke første gang det var fuktig inni der. Har etter dette innført å åpne klokkene hver gang jeg har vært i fuktig vær eller hatt de på i litt lengre tid. Gav de første klokkene mine til brodern og kjøpte modell X for ca 1 år siden. Modell X tåler nok mer fuktighet, men danner seg kondes i disse også, har dermed fortsatt med prosedyren. Er bare å stikke fingrene inni klokkene og gripe på innsiden av silikonringen og trekke til.

Link to comment
Share on other sites

tips, bytt batteriholder.

Bomullspinner med fint slipemiddel til å rense batterikontakter.

Det finnes "gullbelegg" som kan påføres og redusere korrosjon på kontaktflater.

Hvis elektronikken er angepet kan det være bryderiet verd å tilkalle en 13 år gammel NERD som kan svinge loddekolben og rense opp litt.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Støtter forslaget om forsiktig sliping. Selv bruker jeg 0000 stålull og kobberpuss, men det er sikkert bedre metoder.

 

Hvis elektronikken er angepet kan det være bryderiet verd å tilkalle en 13 år gammel NERD som kan svinge loddekolben og rense opp litt.

 

Dagens unge kan knapt lodde, og hvis du snakker til dem om Fortrans fortreffelighet så er du heldig om du får så mye som et dumt blikk! ;-) Jeg ville heller prøvd å legge kretskortet i stekeovnen på 220 grader ti minutters tid og sett om det fikk loddingene tilbake i orden.

Link to comment
Share on other sites

Loddetinn smelter på rundt 200 grader og store kretskort loddes ikke for hånd men med pasta og i ovn. På jobben har vi testkort med konnektorer som langsomt rakles løs i loddingene ved bruk og den enkleste måten å friske dem opp på er å varme dem forsiktig i stekeovnen. Dette er rene pcb-kort uten kabler eller komponenter i sokkel. Det er vanskelig å komme til med bolt på de minste pinnene og til nå har jeg ikke drept noe kort.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Litt gammel tråd, men. Jeg har fått problemer med mine Supreme Pro-X, som "bare" er 4-5 år gamle. De skrur seg av nesten med en gang, selv med nytt batteri. Kan det være fuktighet som nevnt over her? Batteriholderen ser helt fin ut inni (Har ikke demontert noe enda). Kan man gjøre noe selv her, går det eventuelt an å levere det inn og få det reparert noe sted? Eller er det bare å kjøpe nytt?

Link to comment
Share on other sites

Haha, det var jeg klar over, men har tydeligvis glemt det ut. Det andre må sitte fast. Litt flau nå, men også veldig takknemlig. Blir sikkert i orden nå. Godt jeg ikke begynte å rive det fra hverandre.. Haha.

 

Edit: Det ble andre boller med to nye batteri ja. ;):oops:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...