Jump to content

Hornady gmx ustabil


ari

Recommended Posts

God presisjon i de våpnene jeg har ladet den. Bla: sauer 200str, mauser g33, rem700 6,5x65.

 

Tror du bommer litt på input til stabilitetskalk, trenger ikke 1100m/s for at den skal skyte. Ren 700 jeg landa til har 1:9 i twist.

 

Det som er litt vesentlig er hva slags samlinger får ts? Snakker vi 27mm, eller 10 cm?

 

Noen kuler vil bare ikke gå i enkelte rifler, men prøv og bytt krutt.

Link to comment
Share on other sites

God presisjon i de våpnene jeg har ladet den. Bla: sauer 200str, mauser g33, rem700 6,5x65.

 

Tror du bommer litt på input til stabilitetskalk, trenger ikke 1100m/s for at den skal skyte. Ren 700 jeg landa til har 1:9 i twist.

 

Det som er litt vesentlig er hva slags samlinger får ts? Snakker vi 27mm, eller 10 cm?

 

Noen kuler vil bare ikke gå i enkelte rifler, men prøv og bytt krutt.

Vi snakker om 6 cm samlinger hvilken oppskrift bruker du på dine skudd da :?:

 

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

49gr n560.

 

Ttsx er en kule som er lett til å få til, det er gmx også i alle kaliber jeg har prøvd den.

 

Jeg har ikke hatt noen personlig erfaring med gmx, da jeg er veldig godt fornøyd med TSX og TTSX, og ikke sett noen grunn til å bytte.

Disse kulene har det vært utrolig lett å lade, samme hvilket kaliber jeg har brukt.

Jeg har ennå ikke klart å få noen samlinger som er over tommen på hundre meter med noe kaliber, og som oftest er dem betraktelig bedre.

Ganske morsomt når man skal skyte en ladestige for å se hva som funker best, og hvor dårligste 3- skudds samling starter på 20 mm og havner som beste på 5-6mm :)

Selv min 375 Ruger, samler alle 3-skudds samlinger med 250 grains TTSX på under 20 mm.

Link to comment
Share on other sites

Hva slags kulevekter har du valgt å bruke når du har ladet TSX til din .300 vavlo?

Man bør bruke TSX/TTSX kuler som er noe lettere enn de vektene man vanligvis bruker når det gjelder kuler med bly.

I en .300 er det gjerne best å bruke 150 eller 165 grains TSX/TTSX, og selv foretrekker jeg helt klart 150 grains TTSX.

I en 308 win, vil jeg helst bruke 130 grains TTSX til alt lovlig vilt i Norge, om de som bestemmer ville latt meg gjøre det.

 

Prøver du deg på diverse friflukter som mange har en formening om at gir best presisjon?

Dette har jeg totalt kuttet ut når det gjelder ammo til jakt, og presisjonen blir plenty god nok for praktisk jakt likevel.

 

Jeg har ladet TSX og TTSX til mange forskjellige rifler i en del forskjellige kalibre.

Både til meg selv og andre.

Og alle har uten untak fått god presisjon.

Link to comment
Share on other sites

165 gr av begge, typisk samlinger 40-50 mm. Runde hull i skiva, men presisjon er sjaber. Kresent løp, men blykuler går iaf under Moaen og jo tyngre jo bedre. Har ikke eksperimentert med COL da jeg vil mate fra magasinet (85 mm) Prøvd med N560 og N 15 i et bredt hastighetsregister. Gidder ikke kaste bort mer tid og penger på disse i denne pipa, men ny er på gang så jeg skal nok prøve igjen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...