Jump to content

Bulldogrevolver cal.320


bubo

Recommended Posts

normal_20150826_175416.jpg

Denne lille tassen er i kaliber 320. En forståsegpåer her på kammeret bedyret at dette var nøyaktig det samme som 32 S&W short,så jeg handla 100 skudd til en rimelig høi pris... :D Kun min skyld,men disse er for store.Har i ettertid funnet ut av at jeg nok må ha 320 corto eller 32 short colt. Stemmer det? Noen som har vært borti dette kaliberet og har noen bittefå tomhylser å selge meg?

Link to comment
Share on other sites

Fra Wikipedia:

 

Also known as the .320 European or .320 Bulldog, this revolver cartridge was designed for the Webley Bull Dog pocket revolver in the 1870s. The .32 Short Colt was based on the .320 but had a different sized rim. On some guns the Short Colt will actually fit and cycle properly. However, modern .32 Colt ammunition should never be used in a black-powder firearm. Reloading using reliable published data and a black-powder substitute like Pyrodex can be safe and successful.
Link to comment
Share on other sites

Hei Apelars!

Diameteren på hylsa er for stor,lengden er helt passe.. :)

 

Og Rausheim,Jeg har også lest dette,det var der jeg fant cal 32 short colt,hadde aldri hørt om det før...

Ser på nettet at der fins en 320 corto,bl.anna fra fiocchi,men kan jo bare glemme å bestille dette fra utlandet. Fant ei pakke i Danmark,men når betalingen skulle skje,kom mail om at dette gik nog igge!

Så mitt håp er at noen har noe på lur som de har gått lei av... :)

 

Takker begge for interessen!

Link to comment
Share on other sites

Ja se der du,der var det noe som kunne være aktuelt.Det kommer riktignok på rundt 1500 kroner med frakta,og det er vel ikke sikkert at det er SÅÅÅÅ gøy å skyte med denne ... :D

Har ei kuletang i .32 så håper litt til på at en eller annen har noen tomhylser liggendes....kan gjerne bytte i etelleranna,her ligger mye rart.

Hylsene på linken din så ganske dreide ut,kanskje jeg får ned i kjelleren og snekre noen sjøl.. :D

 

Ser jo nu at en kan bestille kun hylser,og da blir det overkommelig...prøver en bestilling fra usa.

Takk for tipset,Hvite Mann. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...