Jump to content

Ruger American .22 wmr


Kotelett

Recommended Posts

Hei.

 

Har lyst å høre om folks erfaringer med Rugers rimfire i .22 wmr.

Dette er ei rifle jeg har syns virka interessang siden førse gang jeg leste om den.

 

http://www.ruger.com/products/americanR ... odels.html" target="_blank

 

Rifla har en del interessange aspekter ved seg,

blant anna utbyttbar kolbe, innstøpte kontaktflater i stokken som låskassen ligger ann på,

frittliggende pipe, mulighet for skikkelig montasjer til kikkert,

brukbart avtrekk.

 

Har nå en CZ 455 i .17 hmr å ,22 wmr.

.22 wmr løpet får jeg ikke presisjon i, uansett hva jeg gjør, å tilgangen på .17 hmr ammo har, så lenge jeg har hatt rifla, vært elendig.

Så har begynnt å gå litt lei... men for all del, CZ er kvalitet!

 

Så jeg savner å ha ei enkel småvilltrifle i .22 wmr, å lurer på om Ruger american .22 wmr med en leupold 2-7x33 er tingen for meg.

 

Er det noen her på forumet som har reel erfaing med våpenet?

Link to comment
Share on other sites

pen børse det! ville hatt en litt kraftigere kikkert enn 2-7x33. den kikkerten har jeg hatt selv,og på litt avstand savnet jeg mer forstørrelse. bruker 3-9x40 nå og syns det må være såpass. har for øvrig cz22wmr selv og den går presist og fint. min jaktkammerat bruker Zastava 22wmr fra jaktdepotet og den fungerer som bare det den og. det synd at du skulle få problem med cz455 pipa di :? . kanskje impotør eller en børsemaker finner feilen :?:

Link to comment
Share on other sites

Har ziess 3-9x40mm på CZ'n, å 2-7×33 på en ruger .44 mag å syns 2-7 greier seg innafor 100 meter. Men det er bare min sære holding til kikkertsikte;-). (Liker egentlig ikke kikkertsikte, men er praktisk).

 

Savner å ha en god .22 wmr, syns d både er en god jakt å treningspatron.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...