Jump to content

Hvordan trener dere


Proshooter

Recommended Posts

Det blir som oftest sagt av de som ligger i nedre halvdel av resultatlista, de skulle sikkert gjerne sett at ingen trente og at alle var like dårlige som dem :mrgreen:

 

Jeg tørrtrener nesten hver dag og skyter 1-2 ganger i uka. Er det oppkjøring til store stevner så kan det bli 3-4 ganger i uka og selvsagt tørrtrening hver dag. Hvis jeg ikke har børsa ute av skapet så tørrtrener jeg med pekefingeren.....Viktig å tenke på skyting absolutt hele tiden :lol:

Link to comment
Share on other sites

Det er en egen lukket gruppe på face som heter IPSC Dynamisk trening. Her får du mange gode tips til øvelser du kan trene på. Folk deler også feil de gjør slik at det er lettere å kjenne seg igjen når man opplever det samme selv og kan da rette på det.

 

Ellers er tørrtrening 15 min om dagen noe jeg prøver å få til. Akkurat når trener jeg eks på å skyte meg inn og ut av skive uten å måtte stoppe helt opp, samt skyting på skive med fremrykk.

 

Tidligere trente jeg mye på splitt tider med double Alfa samt skivebytte. Grunnleggende er selvsagt siktebilde og avtrekk.

 

https://www.facebook.com/groups/1085502268133768/

Link to comment
Share on other sites

Kjører 5 splitt program jeg. Dra på banen å skyte er hassle:P

 

Men for å gi TS et litt mer seriøst svar.

Det jeg mener gir mest resultater er ikke hvor fort du skyter skive 1 og skive 2, men hvor fort du beveger det mellom de. Trene rene transitions, sett opp 2 skiver et stykke fra hverandre og stå slik at du må vri deg meget langt for å komme på neste skive, fokuset bør være å treffe skiva raskt og midt i A sona, ikke "short travel" eller "over travel", altså at du stopper opp før du er helt på skive, eller drar forbi skiva og må tilbake igjen.

 

Andre steder man henter mye tid er inn og ut av luker. Tren mye på det.

 

Viktig å stole på seg selv, ikke skyte masse ekstra skudd fordi du er USIKKER på om du traff.. Se på de bedre skytterne, når de bommer så vet de det og det kommer et ekstraskudd med 0.15-0.20 splitt, med andre ord, skytter har ikke TENKT at han bomma, han bare vet det. "Calling your shots" kan du google.

 

"Eye speed" eller reaksjon om du vil, er også et viktig tema. Hvor fort du oppfatter at du er på skive og hvor lang tid det går fra du har oppfattet det, til du tar et avtrekk. Her er det mange som taper mye tid. Hvordan du vil trene opp reaksjonen er opp til deg.. Squash, CS:GO (min favoritt), kommer ikke på særlig mer i farta.. google er din venn.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...