Jump to content

35 Whelen lading


AndersK

Recommended Posts

Lurer på litt innspill på tankegangen min her :roll:

Jeg ser at de som har lagt ut sine ladedata i 35 whelen med n-150 krutt her inne ligger på 57-58grs for 250grs kuler.

 

Jeg sitter å skal lade opp mine første patroner til kaliberet med nevnte krutt og Nosler Partition 250grs kuler og ser at allerede på 54grs n-150 og COL på 84,5mm begynner hylsa å bli veeeldig full! (Remington hylser)

 

Mitt spørsmål blir da som følger: 58grs n-150 må da bli en ganske godt komprimert ladning?

Stoler jo selvfølgelig ikke blindt på upubliserte ladedata og kulene folk har brukt disse ladningene til gir jo ikke nødvendigvis samme settedybde som Nosler oppgir for Partition.

Jeg ser for meg å starte i området 53-54grs n-150 og lurer på om de med erfaring eller QL kan gi meg et hint om jeg er inne på noe eller helt ute på vidda her :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Ser at jeg bruker 57,5 grs N-150 på partition.

COL 82,5.

Og, ja. Jeg er enig i at det ser litt mye ut i hylsa.

Ingen tegn til trykk.

Fungerte bra i fjor. I år klarte jeg ikke å skyte opp med dem. Enten rekylangst, eller så har noe skjedd.

Heller mot en kombinasjon av de to :)

 

Har du noen gode triks for treningsamunisjon ? Er jo litt kostbart å brenne av en haug med partition :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg prøvde meg opp til 58grs og patronlengde på 84,5mm, det ga ingen tegn på trøbbel.

Men Nosler PT går ikke noe godt i børsa. 60cm LW pipe med 1:12 snurr

 

Oryx går godt med 56grs N-150(hvis jeg husker korrekt) og 9mm kulehold

 

Neste testkule ut er Hornady IL 250grs.

Link to comment
Share on other sites

Lada nettop nokre Sierra Game King 225 grain med 58 grain N150. Målt hastigheit til 815 m.sek. Kruttet rakk opp forbi konen på hylsa men ikkje opp på halsen. Får ikkje meir i hylsa utan det vert komprimert lading. Hylsa er av type Norma 30-06 som er ompressa. Ladeboka oppgjer 58-60 grain der 60 grain er komprimert lading.. Hard nok lading i mitt våpen vil eg tru og ganske flattskytande.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har kjøpt meg en eske med norma 232grs helmantel, men sliter med å finne noe ladedata.

Kula ligger heller ikke i quickload versjonen min...

 

Tenkte på å kansje starte omtrent der jeg starta med 250grs oryx, 53-54grs n-150.

 

Noen som har noen tanker rundt dette? Evt har noe ladedata?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Høyrest fornuftig ut. Sikkert litt slakk hastigheit, men lag ein ladestige på nokre stykker og prøv. Burde få ca.780 m.sek. omtrent utan fare for overtrykk. Sjølv ladar eg 250 grain til ca 745 m.sek. og 225 grain til 820 m.sek. Barnes TSX 200 grain til 815 m.sk. Prøver å tyde ladeboka nr. 7. Der er ikkje so mange kulealternativ å velge mellom. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...