Jump to content

308 kule med høy hastighet?


stian1991

Recommended Posts

tenker på kjøpammo :)

 

Da hadde jeg gått for enten Nato, eller noe skytterlagsgreier.

 

http://www.dfs.no/filestore/PDF-DOC-RTF-mm/salg/bestillingsskjema-priser-rev100908.pdf

 

Ammo med noe særlig høyere utgangshastighet enn 800-830 m/s kan bli mye splætt i en harekropp :oops:

 

Det sliter jeg med i 243en min, se link.

 

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=17&t=8898

 

Hjelper ikke med flat kulebane, hvis det ikke er noe særlig igjen å spise :D lær deg heller og klikke på kikkerten.

Link to comment
Share on other sites

hmm, sitter og leser på den vihtavuori tabellen. På 308 win tabellen så ser jeg at det er oppført ei 57 grs kule som har en max load som gir 1217 m/s. Hvilken kule er dette? er det noen som har testet den? er det en varmint kule?

 

Noen som har et svar?

Link to comment
Share on other sites

hmm, sitter og leser på den vihtavuori tabellen. På 308 win tabellen så ser jeg at det er oppført ei 57 grs kule som har en max load som gir 1217 m/s. Hvilken kule er dette? er det noen som har testet den? er det en varmint kule?

 

Noen som har et svar?

Prøvde en lapuakule for noen år siden i den vekta .Ladda med N120 krutt.Kula var bare en mantel uten innhold/bly.Virka elendig på hold over 100m.Tapte farten veldig fort.Kula var en hullspiss.

Splintra lett ved test i vannkanner.Skaut en måke med den og resultatet er som å skyte måker med 22-250 og v-max.SPLATT!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...