Jump to content

Nytt luftgevær hjelp


MrG

Recommended Posts

Hei, jeg er helt ny her. Håper noen her kan bidra med noe råd for anskaffelse av nytt luftgevær.

 

Ønsker et presist og kraftig våpen.

Jeg ser dette er anbefalt flere steder Weihrauch Luftgevær mod. 97

 

Det er sikkert meget bra, men finnes det noe tilsvarende bra gevær som ikke er fjærladet med nitro piston stempel.

Crosman Nitro Venom Dusk

Benjamin Trail NP nitro

Diana N-tec 340 (men finner ikke noen som selger her i Norge)

 

Eventuelt andre?

 

Råd og vink mottaes med takk.

 

mvh

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Det er vel ingen av disse som kan matche Weihrauch uansett,hvis jeg selv skulle ha kjøpt et slikt så ville det vært dette:

http://www.landro.no/Luftvaapen/Luftgev ... Black-Line" target="_blank" target="_blank" target="_blank

Tror nok at jeg også ville valgt en side eller underspenner da disse skal være bedre/mer nøyaktige har jeg hørt,men regner med at du får tilbakemeldinger i fra guruene her inne :D

Dessuten er det ikke sånn at nøyaktig og kraftig henger sammen,jo kraftigere det er jo dårligere presisjon,litt forenklet.

Link to comment
Share on other sites

:lol::roll:

Ja, de riflene som ble linket til her var så til de grader overkill (pris).

Var på jakt etter enkelt i bruk - med god presisjon og kraft. Knekk fjær, eller knekk gas piston.

Pris rundt det en HW97 koster - ser ut som det blir en slik black line rett og slett.

 

MrG

Link to comment
Share on other sites

Da gjør du et godt valg. HW97 og AA TX200 er noe av det beste du får av fjærvåpen.

Hovedforskjellen mellom de to er at stemplet i TX200 er opplagret med syntetiske ringer

for å unngå metall mot metall--"ferdig tunet" som noen sier. På HW97 er det vanlig å montere "buttons" selv.

TX200 er også noe enklere å jobbe på selv enn HW97, for eksempel ved fjærbytte.

Beco Trading i Nitedal er norsk AA forhandler.

Jeg har selv en TX200 som jeg har hatt siden -94 og er kjempefornøyd :winke1: .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...