Jump to content

Praktisk bærereim for kikkert


ko-stens

Recommended Posts

Noen som har greie på hvor en kan få tak i en praktisk bærereim for håndkikkert. Mener å ha sett en spesiell innretning som gjør at kikkerten ikke slenger frem og tilbake når man går, men husker ikke hvor. Den jeg så var festet så den hang på brystet i en sele slik at den var ute av veien når man skulle gå med våpen.

 

Kjekt å ha så en slipper å rote i sekken hver gang en lurer på om det sitter en fugl i et tre langt der fremme!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en sånn stropp som nevnt tidligere. Fungerer helt utmerket, anbefales på det sterkeste. Merker nesten ikke at kikkerten henger der. Dessuten sitter den ganske så klistret til kroppen.

Ved kryping i lyng og andre buskvekster, tror jeg nok den vil "subbe" nedi og streke kraftigt. Jeg pleier å ta på stroppen under jakken, åpner bare jakken når det er behov for kikkerten.

Link to comment
Share on other sites

Tja... Så var det valgets kvaler da... Passer disse reimene til de fleste typer da tro? Har bare en billig Barska 8x42 (eller noe sånt - slaktet i test har jeg funnet ut! Men jeg ser da gjennom den og fungerer greit til mitt lille bruk så lenge...). Ganske små hull til reimer der.

Link to comment
Share on other sites

Tja... Så var det valgets kvaler da... Passer disse reimene til de fleste typer da tro? Har bare en billig Barska 8x42 (eller noe sånt - slaktet i test har jeg funnet ut! Men jeg ser da gjennom den og fungerer greit til mitt lille bruk så lenge...). Ganske små hull til reimer der.

Litt off topic. hvis det er en Barska WP blackhawk 8x42 så er det en testvinner :)

Link to comment
Share on other sites

Litt off topic. hvis det er en Barska WP blackhawk 8x42 så er det en testvinner :)

 

Hmmm.... "Ikke testet i motlys ennå. Mørkt, kontrastfattig bilde med dårlig Oppløsning gjør kikkerten spesielt uegnet for jaktbruk. Oppgitt av

arska å være nitrogenfylt og vanntett, men Barska gir ingen fabrikasjonsgaranti. Får du problemer med kikkerten, må du støtte deg

til reklamasjonsretten på tre år som norsk kjøpslov gir deg. Og problemer kan du få – vi har testet fem eksemplarer av kikkerten, og alle

hadde fabrikasjonsfeil optisk eller mekanisk. Kroppen er av plastikk og ekt av gummi. Kikkerten har dårlig robusthet. Den er produsert i Kina.

Fokushjulet er gummiert. Okularkappene er nedskrubare for brillebærere. Diopterringen er uten klikkstops, men går tregt og kommer ikke ut av stilling. Myk veske medfølger. Vanntett kikkert med dårlig optikk og mekanikk. Kan ikke anbefales." :oops:

 

Dette var det som stod om den hos www.kikkertspesialisten.no! :oops:

 

Men i TV2-hjelper deg mener jeg den var testvinner! Forstå det den som kan. Jeg er da fornøyd i det minste! Og det er jo det som teller! :) Bruker ikke kikkerten noe spesielt i mørket, så mitt behov er ikke voldsomme greiene. Har en kompis som har en Zeiss Victory til ca 15 ganger den prisen der, og han var imponert over den i vinter på revejakt, midt på natta. Han glemte sin hjemme nemlig... Så konklusjonen er at en billig Barska er betraktelig bedre i mørket enn en Zeiss som ligger hjemme... :lol:

Link to comment
Share on other sites

men Barska gir ingen fabrikasjonsgaranti. Får du problemer med kikkerten, må du støtte deg

til reklamasjonsretten på tre år som norsk kjøpslov gir deg.

 

Reklamasjonsretten her til lands er 2 eller 5år, alt etter forventet levetid på produktet.

Link to comment
Share on other sites

Sansynligvis forde TV2 legger så himla stor vekt på pris i testene sine og ikke de faktiske egenskapene.

 

Testen er visst gjort i samarbeid med Villmarksliv.

 

Har nå for øvrig bestilt reima fra Magasinet. Håper den kommer til å fungere bra. Så enkel og grei ut den. Prisen ble på 384,- inklusive porto og oppkrav. DnBNOR hevner seg vel fordi jeg refinansierer boligen i Statens pensjonskasse... Fikk feilmelding på kortbetalingen, så da ble det tjue kr dyrere med oppkrav.

Link to comment
Share on other sites

Ville nå bare nevne at jeg allerede har fått reima fra Friluftsmagasinet (magasinet.no) i hus. Veldig raske i avtrekkern der! Bestilte på lørdags eftan. I postkassa i formiddag. Reima virker veldig fin. Sitter som støpt, nesten fast til brystet. Akkurat slik jeg ville ha det! :) Eneste jeg kan se er vanskelig er når/om man skal åle/krype. Da kan den slå nedi bakken, men det har jeg enda til gode å gjøre på jakt. Takker Friluftsmagasinet for rask og god service, og takk for tips! :)

 

Fruen trodde jeg var smågal der jeg for rundt og testet utstyret...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Sjekk denne:

 

http://www.artemis.as under "nettbutikk/annen jaktutrustning" fungerer bra til både kikkert og kamera og grei pris.

 

Kjøpte en av Christopher (mulig jeg skrev navnet feil :oops:) i sommer. Prisen var det ikke noe å si på. Har kun en liten pirk å komme med. Innfestingen til kikkerten burde vært lengre. Slik at linsebeskytterne kom lengre ned når en kikker i kikkerten. Og ikke foran munnen. Litt klønete forklart...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...