Jump to content

Arvegods på veggen


badlington

Recommended Posts

Hei.

 

Har nettopp arvet en Remington-rifle, og er interessert i å ha den hengende på veggen. Er ingen jeger, så har ikke noe våpenskap å lagre sluttstykket i, og har heller ikke lyst til å ut med flere tusen for et gedigent skap. Hva vil dere anbefale å gjøre? Det jeg ser for meg er å oppbevare det i en mindre og billigere safe, men det var noen som mente det kanskje gikk an å lagre det i en bank?

 

Bare å komme med forslag :)

Link to comment
Share on other sites

Litt rart at du fikk godkjent søknaden til å overta denne når du ikke har et våpenskap. Krysset du av i søknaden på at du ikke hadde våpenskap? Når det gjelder oppbevaring av vital del i bank, så er det vel krav om at denne skal oppbevares på bopel? Banken vil neppe ha deg boende i bankboks-hvelvet. :lol:

 

Nå er det vel snart ingen banker igjenn, som tilbyr bankbokser heller.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke overtatt det enda. Har bare fått vite at jeg får ei av riflene. Hva jeg vil gjøre med den må jeg jo nesten bare finne ut av.

 

Tar kontakt med bank og slikt i morgen tenker jeg, så får vi se hva vi finner ut av :)

Takk for svar!

Link to comment
Share on other sites

har heller ikke lyst til å ut med flere tusen for et gedigent skap. Hva vil dere anbefale å gjøre?

 

Om ikke du skal ha flere våpen med tiden, så kan du jo kjøpe denne. http://www.safesenteret.no/side_produkt.php?id=133&tittel=Diplomat%20FG%20v%C3%A5penskap

 

Liten og nett. Må boltes fast.

Her kan du jo oppbevare verdipapirer, pass osv osv i tillegg til sluttstykket.

 

Eller en Franz Jæger

http://www.safesenteret.no/side_produkt.php?id=251&tittel=Franz%20J%C3%A6ger%20FG%20v%C3%A5penskap

 

Eneste du trenger å frykte da er Egon Olsen :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Siden han skriver arve så.....

 

§ 20.Erverv av våpen på grunnlag av arv og affeksjonsverdi

Det kan gis tillatelse til å erverve og inneha inntil 3 rifler eller hagler til søker som ønsker å beholde slikt våpen som minne etter arvelater i rett opp- eller nedstigende linje.

 

om arvelater er foreldre eller besteforeldre.

Link to comment
Share on other sites

Enig med forrige taler. Bare å legge frem for børsemaker at den skal henge dekorativt, så kan han sørge for at plomberingen ikke syns uten nærmere granskning. Mye fint arbeid som blir gjort rundt om, bare en spesifiserer behovet for dette.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...