Jump to content

Oppvarmet vannskål


Håkon

Recommended Posts

Me bygger ny hundegard og ønsker forslag til å løyse problemet med at vatnet i drikkeskåla frys. Eg ser at KK Import har ei løysing for dette. Er det nokon som har erfaringar med denne, evt rimelegare dugande løysingar.

Me vil og henge opp mat og vatnskål på hundegardselement av type Benor Ø6.

Link to comment
Share on other sites

Har brukt min (eller hunden sin) skål fra KK i mange år. Jeg tror nesten at det av og til er kaldere i Finnmark enn i Sogn. Hvis du ikke fyller skåla for full, så fryser ikke vannet med med varmen på. Ved for full skål får du et islag på toppen. Vær også nøye med å vaske vannkoppen ofte, eller så danner det seg et lag med grønske/vekster i bunnen etter hvert.

Link to comment
Share on other sites

Jeg lagde en slik en gang. Tok to like drikkeskåler og stablet disse oppå hverandre. Det ble da et lite rom imellom dem. Disse skålene hadde en liten kant øverst, og denne kanten borret jeg tre hull i. Tredde så noen lange skruer evt. gjengestang gjennom hullene, og satte på muttere på hver side, slik at disse holdt skålene sammen. Kledde den underste skålen innvendig med noe isolaslon jeg hadde for hånden. Borret så et lite hull i siden på den underste skålen, slik at jeg fikk igjennom en ledning. La så en lyspære i det rommet som ble mellom skålene, og koblet til en liten strømforsyning. Pæren du bruker må da selfølgelig passe til strømforsyningen. Finner du en strømforsyning som leverer 12 evt. 24 V, har du mange pærer å velge mellom. Skålen forsvant ifm. med flytting, så noe bilde har jeg desverre ikke. Men skålen fungerte problemfritt i mange år. Ps. den bør selfølgelig settes i et fastmontert stativ.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...