Jump to content

cz 455 thumbhole


torevr

Recommended Posts

Hei!

Lurer på og kjøpe meg en CZ 455 thumbhole. spørsmålet er hvilken modell av disse, og hva som er forskjellen på de? tips/erfaringer?

Jeg har fått pris på en 455 thumbhole 22lr varmint for 4900-5000kr. Er dette ok pris?

Skal hovedsakelig brukes til skyting her hjemme på blinker og lignede.

Har fra før en Tasco titan 1,5-6x42. er dette passelig størrelse på en kikkert til denne, eller bør jeg lenger opp på forstørrelsen?

 

Her ikke fått Sendt søknaden enda, skal jeg skrive jakt eller trening/ konkurranse på den? Har medlemskap og jegerprøven i både skytterlag og pistolklubb om det har noe å si. jeg er 17 år nå, men det er vel ikke til hinder for søknaden det?

 

Takk for svar!

Link to comment
Share on other sites

http://www.jaktogfriluft.no/display.asp ... odid=29384

Denne VS denne

http://www.jaktogfriluft.no/display.asp ... odid=21909

 

Tenker ikke evolution stokken!

Kikkerten kommer nok til og bli byttet ut ettehvert. skal snart til USA, men med dollarkurs over 8NOK sparer en ikke mye på og kjøpe kikkert der! Noen tips til kikkert? er det noen poeng i og ha en med justering/tårn på? kommer nok ikke til og skyte på mye over 100m med denne...

Link to comment
Share on other sites

Hvis du spør om du skal kjøpe Thumbhole med eller uten varmintpipe så er svaret at begge de to har varmintpipe, da "Thumbhole varmint" er den rette betegnelsen. Du kan kjøpe ei vanlig tynn pipe med åpne sikter og sette i en Thumbhole Varmint-stokk, men det blir litt søkt da du får ei knalltynn, halvlang pipe sittende i en stokk lagd for ei lang, tjukk, fandenivoldsk tung en.

 

Jeg har selv en 452 standard (eller..??? den har for lang pipe til å være standard.. hm), men skulle jeg kjøpt en ny 455 hadde det blitt en vanlig Varmint (ikke thumbhole).

Disse riflene er så latterlig presise at en tjukk tung pipe og en god, stabil stokk gjør det enda mer herlig å treffe langt ute. Selv min med jaktpipe og jaktstokk ment for åpne sikter er veldig god å ligge på banen med, så vel som i skauen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...