Jump to content

CCI Maxi Mag 22WMR


Sonic

Recommended Posts

Har vært ute og testet min Cz455 i 22WMR. Fikk til grei samling på 80m. Ca 35mm på 4 av fem skudd. På nesten alle seriene var det ett skudd som gikk langt utenfor resten (opp til 10cm). Det virket på meg at det var pga ammoen, for jeg hadde god kontroll på de skuddene som var slengere. Noen som har liknende erfaringer med CCI?

Link to comment
Share on other sites

cci maximag og gamepoint samt Winchester sin 22wmr går omtrent likt i min 22wmr cz american .jeg ingen slengere i det heletatt i børsa mi. eneste jeg har gjort er å montere yodave avtrekker kit siden cz sine avtrekk er ræva dårlige rett fra esken.

Link to comment
Share on other sites

Winchester går desidert best i min cz 452. Den gikk så dårlig rett fra esken at det var på nippet til at den ble levert tilbake, men etter bedding, montering av demper, litt filing på avtrekket samt bytte av fjær så går den som en stråle. Men v-max f.eks det vil den ikke ha. 40 grs MaxiMag funker, eller aller helst 40grs Winchester som glatt går under tommen på 100 m. Har ikke sett noe spesielt mønster med CCI, de samler bare ikke like godt :?

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg nær å gi opp 22WMR. Vært ute og testet igjen i dag. Men den sprer i hytt og pine. Virket som den ble dårligere og dårligere.

Er Cz455/22WMR kilen ift skittent løp?

 

Skal prøve å pusse den grundig i kveld og gjøre en ny test i morra. Blir det ikke bedre er det ikke noe vits å dra på jakt med den i hvert fall.

Link to comment
Share on other sites

er dette en ny børse? i såfall er det best å reklamere. det er nok ikke 22wmr som er problemet,det må være noe galt med børse,montasje,sikte. har skutt flere tusen med min cz452 american og den har ikke kastet noen skudd eller vert ustabil på noen måte. kan det være at cz455 med løps skifte system er mindre stabil enn dei "gamle" cz/Brno uten løps skifte system? ville tatt dem med til børsemaker for en sjekk hvis du ikke finner feilen selv. en kjenning av meg kjøpte en billig Zastava hos depotet og den også går meget godt uten noen form for ustabilitet. håper du finner ut av det,kjedelig når slike ting oppstår :(

Link to comment
Share on other sites

Den er ny ja. Har skutt knappe 200 skudd med den.

Har sjekka montasje/kikkert, og at løpet har god klaring til stokken. Det går fint å føre et tjukt ark mellom pipe og stokk uten at det lugger.

Men jeg ser i andre tråder her at det er anbefalt å ikke stramme fremre skjefteskrue hardt. Men det hadde jeg gjort. Så jeg skal forsøke å løsne den og teste om det gir noen effekt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hei

 

Har også en CZ 455 i .22 WMR som ikke holder jevn presisjon. Den kan i løpet av en femskudds seri ha tre skudd på rett plass å to skudd fint samlet lenger opp, eller omvent. Eneste den samler godt med er CCI v-max 30gr. Med den ammoen ligger den på ca 25 mm på 100 meter. Har prøvd bedding, forskjellig moment på skjefteskruene, fiksa avtrekk, grundig puss, mye forskjellig ammo osv. men 40gr ammo vil den rett å slett ikke ha. Etter ca 1000 skudd gir jeg opp å setter på .17 HMR løpet igjen. Med .17 HMR løpet samler den 10-15mm med gamepoint på 100meter, noe som gir meg en mye bedre følelse når jeg dra hjem fra skytebanen. Best presisjon får jeg med 17gr v-max, men syns 20gr gamepoint er en bedre allround patron, så holder meg til den.

 

Syns det er litt synd, for som jaktpatron liker jeg .22 WMR veldig godt.

Link to comment
Share on other sites

Rare greier...mulig pipene i 22WMR til cz 455 er dårligere en på den gml 452 modellen? personlig hadde jeg reklamert på den type feil,selfølgelig er det noe som ikke stemmer når kulene går i hytt og vær! cz varmint i 22lr hadde jo samme ryktet om at den kastet første skuddet. Mulig cz har hvilt for lenge på laubærene og beg å slurve med kvaliteten...?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...