Jump to content

6,5×55 140grn Ncc ladedata


ronning

Recommended Posts

Sitter å skal lade noe 140 grain Nosler custom comp i 6,5×55 for testing. Har Vihtavouri N160 tilgjengelig.

Etter Nosler sine data er det oppgitt 37-41 grain, dette synst eg hørtes veldig lavt ut.

I ladeboken er det oppgitt 43-45 grain på Nosler Accubond i samme vekt.

 

Noen med erfaring på dette?

Link to comment
Share on other sites

Etter Nosler sine data er det oppgitt 37-41 grain, dette synst eg hørtes veldig lavt ut.

 

http://www.lapua.com/upload/downloads/brochures/2012/vihtavuorireloadingguideed10_2012eng.pdf

37.3-43.8gr med 9g Scenar. Det bør virke.

Ellers så har jeg brukt både 50gr N15 og 54.5gr N570 bak den kula, med gode resultater. Men betrakt de ladningene som maksladninger. Minst :wink:

 

K

Link to comment
Share on other sites

Syntes dette virka rimelig slappt lada.Jeg lader for Sauer 200 STR med samme kule og jeg bruker 44.5 gr med N19.Ladedata på boxen min sier 44,7 som max på 140 gr kule.

Kjørte derfor kombinasjonen din i QL

Kule 140 NCC

Krutt N160

Max for N160 i denne kombinasjonen er 47,6 gr

Hastighet med 24" løp er 835 m/sek

Start 4 grain lavere og lad deg oppover mot max i DIN rifle.

 

 

Quick load er egentlig genial :)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg lader for Sauer 200 STR med samme kule og jeg bruker 47.5 gr med N19.Ladedata på boxen min sier 47,8

Mnnn, nå har jeg bare lada 6.5x55 i en 30 års tid - men 47.5gr N19 bak 140gr kule vil jeg ikke anbefale. Det er vel om ikke en dramatisk overladning, så i allefall i grenseland til å være det. QL eller ikke - jeg tror du skal ha treklubba klar...

47gr N19 er kvasst allerede bak 123gr NCC, så jeg har ikke prøvd det bak noen 140gr kule. 45gr har jeg prøvd, og det er igrunnen i overkant det og.

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Jeg lurte på en ting. Jeg ladet i går 6,5x55 120 gr Hornady a max med 44 gr vv 160 krutt bak. Den gikk hull i hull, var j.. fornøyd med min første ladning. Men jeg plages med sot på hylsa, vet dere årsaken til at den soter. Jeg brukte ladedataen til ei Lapua scenar-L 120 gr.

Kan det være jeg må litt lenger opp på tabellen ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...