Roffa Posted October 10, 2008 Share Posted October 10, 2008 Har akkurat begynnt å forske litt på ladning til min LTR (.308 win) Lader med N140 og 168gr matchking. Prøvde først å finne ut av minste friflukt, men da fant jeg fort ut at magasinet ble ubruklig. Er det noen som har en godladning til LTR (med 168 matchking som passer i magasinet) som jeg kan starte på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rolf Posted October 10, 2008 Share Posted October 10, 2008 Har brukt 44 grs N140 og 168 grs Sierra MK, og det var rimelig bra. Men best er 44 grs Norma 11 og 10,85 grams Scenar, eller 168 grs Sierra MK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evert Posted October 10, 2008 Share Posted October 10, 2008 ladeboka oppgir vel en ladning med n-140 og 168/165 grs matchkuler som visstnok skal gå godt i de fleste 308 winchester våpen. selv har jeg erfaring med lapua scenar og sierra gameking i ovennevnte vekt, med n-140, som gav gode resultater. ladetabeller angir hvor mye krutt du skal bruke, du vil havne ett eller annet sted mellom 40 og 45 grs såvidt jeg husker. detaljene finner du i ei ladebok, og ved egen eksperimentering. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roffa Posted October 10, 2008 Author Share Posted October 10, 2008 Har lest ladeboken. Hadde håpet å få noen tips på hvilken COL og krutt mengde dere fikk best resultat med på LTR med 168 matchking kulen. Synes det blir mye friflukt her for at kulene skal passe i magasinet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
høggern Posted October 10, 2008 Share Posted October 10, 2008 hva en annen har som topp-ladning i sin pipe hjelper ikke nødvendigvis deg. piper er forskjellige. tror de rådene du har fått med krutt typer og kuletyper er det beste du kan få.... du må nok prøve hva som går aller best i din ørse. 2 omtrent like piper trenger nemlig nødvendigvis ikke like det samme..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BAB Posted October 11, 2008 Share Posted October 11, 2008 http://www.nbsf.no/file/BRskytteren_presisjon_til_lav_pris.pdf et greit sted å starte selv om det ikke er LTR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts