Jump to content

Miljøbensin til primus - hvor?


Kriegh

Recommended Posts

ArX Polarfuel.

 

Grisedyrt!

 

Miljøbensin på 4 liters kanner hos Statoil, Felleskjøpet, hvilket som helst verksted/forhandler av motorsager/motorisert hageredskap (men for all del 4-takts) er vel omtrent en 1/3-del av prisen.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Du tenker på drivstofflaska som følger med brenneren? Jeg skrur pumpa ut av flaska og setter på korken, det er alt. Flaska er jo laget for å oppbevare drivstoff på.

 

En liten ting, når du er ferdig med matlagingen og skal slukke brenneren så snu flaska over til siden slik at "off" vender opp. Hvis du ser på pumpedelen så ser du "off og on" på sidene av denne. Da brenner du opp drivstoffet som ligger i slangen og får samtidig tømt flaska for trykk.

Da får du mindre søl når pumpa skal ut av flaska.

 

Noen lar pumpa sitte i flaska hele tiden og det fungerer sikkert greit nok, men jeg er litt redd for at jeg skal få en lekkasje når utstyret ligger i sekken derfor demonterer jeg flaske / brenner. Det blir også enklere å plassere en løs flaske / brenner i sekken.

Link to comment
Share on other sites

Det slo meg at det nok ikke var meg du svarte.

 

Jeg legger og brenneren i futteralet, men originalfutteralet til Omnifulen har både dårlig plass til pumpa og beskytter dårlig. Jeg skulle ha kjøpt meg et, eller annet som beskytter brenneren bedre under transport, men har ikke fått ut fingeren.

Link to comment
Share on other sites

Oppbevarer vanligvis pumpa i MSR-flaska, har aldri hatt lekkasje.

I vinter skulle jeg på en lengre snøskutertur til Kautokeino og tenkte at her må nok korken på plass så det ikke lekker. Det fungerte dårlig, splitter ny Primus flaske, lekk som en sil.

Selv om det heter miljøbensin er jeg skeptisk til å ete det. I alle fall 8 mil inne på fjellet.

 

Anbefaler dermed MSR sine flasker, litt dyrere enn primus, men de holder. Og ja......jeg har byttet O-ringen

 

Sjekk www.sportsnett.no der har noen sånne forede vesker til sårbart utstyr.

Har en til flaske( med pumpa :D )

Og en til selve brenner og reservedeler. Funker utmerket og tar ikke mye mere plass. Disse er tydeligvis utgående fra Outdoor Research, så kjøp fort

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...