Jump to content

Rafdal-bygget seven


bransern

Recommended Posts

Hallo godtfolk

Jeg fikk Rafdal til å sette på ny stokk og løp i 7mm08 improved på en remington seven jeg fikk tak i på finn nå i haust. Dette skjedde i en fei. Da det var litt impulshandling, og jeg ikke hadde mange dagene å gjøre på. kjerringa mi skulle få denne i morgengave :)

rifla vart veldig bra, og svarte åt forventningene. :)

Nå når hvetebrødsdagene og det meste tå jakt er over. Så ha e ti fram børsa og begynt å lade opp og skyteforme hylser. I den forbindelse så ha e konstatert at det originale avtrekket er noe tå det dårligste jeg noen gang har vore borti..... Tenkte ikke på å gjøre noe med det når Rafdal hadde børsa.

Er det like avtrekk på remington 700 og seven????

Er det noen som har noen linker til hvor man får kjøpt riktig avtrekk. Vet det er mye å velge i. Er timeny et alternativ.

På forhånd takk for hjelp

Link to comment
Share on other sites

Er det likt avtrekk på 700 og seven

De er like. Eller, jeg vet ikke om Remington bruker samme avtrekk på 700 og 7, men et avtrekk som passer den ene, passer den andre.

De nye Remingtonavtrekkene (X-mark?) er kanskje ikke heeelt Anschütz, men jeg er dum nok til å synes de er riktig bra. Bra nok til alt annet enn BR-skyting, og til nød det og. Tidligere har de hatt mye rart, fra gode avtrekk på 40X og VSSF/WTF seriene, til rent søppel på de rimeligere modellene.

 

Timney, Jewell, Rifle Basix, X-Treme Shooting Products, det fins mange meget gode avtrekk som er drop inn i Rem 7 og 700.

 

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Han fikset det gamle mitt ned til 1kg. Org. 700 BDL fra 80-90 åra. Rimelig reint og fint! Har det liggende, og syns det ble så bra at jeg tar vare på det i tilfelle jeg får enda en 700 en gang. Det jeg har nå er Huber concept 2-stage. Har ikke noe negativt å si om det heller.

Link to comment
Share on other sites

Er vel bare bøylen på sikring som er forskjellig.De fleste Remington avtrekk kan en få til og fungere sikkert ned mot 700 gram og det fungerer for de fleste.Huber er vel det eneste ordentlige trykkpunkt avtrekk til Remington,ganske bra faktisk. Timney er billig og bra.+ mange andre.

prøv å gogle adjusting remington trigger. Så finner du nok ein grei bruksanvisning på å justere det avtrekket du har.

 

 

S

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...