Jump to content

Endre våpenkort på systemvåpen?


Bartemannen

Recommended Posts

Fikk ut min systemrifle fredag, og da hverken jeg eller personen i butikken klarte å finne serienummeret på kassa ble kun nummeret på løpet påført papirene til Politiet.

 

Nå har jeg via hjelp her på Kammeret funnet ut hvor serienummer på kassa er.

 

Jeg gidder ikke mase på Politihuset nå som de sikkert ikke har mottatt papirene enda fra butikken, men når jeg mottar våpenkortet tror dere det vil være mulig å gå ned med våpenkortet og rifla, og få dette omgjort til to kort med ett for kasse og ett for løp slik det bør være på systemrifler?

 

Må legge til at han som er ansvarlig på våpenkontoret i min by er en meget oppgående herremann som har god peiling på det han holder på med så jeg tror ikke det vil by på problemer å få forklart problemet.

 

Noen som har erfaring med dette eller kanskje allerede har gjort tilsvarende selv?

Link to comment
Share on other sites

Men er ikke kassa og løpet nummerlikt på det nye våpenet?

Jeg har da "rifle" på våpenkortet for låskassa pluss originalløpet (Har ikke eget våpenkort for det løpet), og så "pipe" på våpenkortet til ekstraløpet. Trodde dette var det normale? Gir jo ikke mening i å ha to våpenkort med samme nummer på, med "låskasse" på det ene og "pipe" på det andre. Om rifla ikke er nummerlik i utgangspunktet blir det selvfølgelig annerledes.

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt kan du gjøre om et våpenkort på komplett våpen til et på kasse og et på løp, det er null stress. Ta en telefon når du har muligheten så ordner nok det seg veldig greit.

 

Du får tipse forhandler om hvor nummeret på kassa står, så vet han det til neste kunde. :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et systemvåpen. eller har to og på den første fikk jeg ved en feil to identiske våpenkort. det oppdaget jeg da jeg fikk kortene til det andre våpenet og så at det sto pipe eller var det løp på det ene , og låskasse på det andre. ringte da han på våpenkontoret i Bodø og han sa da at det ikke var noe problem . kunne få nytt om jeg eventuelt kjøpte flere løp til våpenet eller byttet kaliber. står A12345 på både pipa og på kassen hos meg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...