Jump to content

Hvilke deler til Open pistol på STI 2011 ramme


Recommended Posts

Har nå landet på at det er på tide at jeg får bygget meg en Open pistol.

 

Da jeg ikke har mye peiling på 2011 pistoler så tenkte jeg å høre om noen av dere har gode råd å komme med før jeg starter med prosjektet.

 

Jeg har tenkt å få bygget denne på en 2011 ramme fra STI.

 

Ser at den rammen som de selger på PVAS er en som er Style: Ramped,Standard. Jeg har skjønt at det er to typer ramme, U-Ramped og Ramped. Er det Ramped som gjelder i open pistoler?

 

Så ser jeg på hjemmesiden til STI at det er forskjell på bredden også på rammen, se under! Kan noen si noen ord om det. Ser for meg at dette er viktig å hvite med tanke på montasje til optikk.

 

Specifications

Configuration Part # MSRP

Std/Narrow/Ramped 190-35020211-00 $429

Std/Wide/Ramped 190-35020111-00 $439

Std/Narrow/Unramped 190-35020221-00 $439

Std/Wide/Unramped 190-35020121-00 $439

 

Om det er noen av dere som har bygd en slik pistol før, hvilken sleide anbefaler dere, og er det noen stor forskjell på disse?

 

Og det øvrige som løp, avtrekk, sikte, montasje osv, hva er det som gjelder i dag.

 

Hadde tenkt å kjøpe delene jeg trenger kun en gang når denne først skulle bygges, og ikke bytte ut alt mulig i ettertid på grunn av jeg gjorde dårlig etterretning på området. Tar imot alle innspill med takk.

 

Mvh

Jan-Tore

Link to comment
Share on other sites

Hvis utgangspunktet er STI, hvorfor bruke energi og en masse penger på å bygge når du får fix ferdige modeller som virker levert fra STI. Det du bør vurdere er om du vil gå for 38 super eller lade opp 9 mm til major kravet. Det siste er jo absolutt enklest mht hylsetilgang hvis du lader selv (som er en forutsetning). Junior hos meg skyter med en CZ mod 75 TS Chezkmate i 9 mm, som vi lader til major (factor ~167) med 125 grs kuler. Den er ikke modifisert annet enn kosmetisk med større sikringsfløyer og tommelhylle, og har ikke forårsaket teknisk svikt eller ladekluss noen gang (slidestopp brakk etter 20 k skudd - slitedel). Topptunede spesialbygg virker for meg mye mer hårsåre for ammo variasjon og bruk over tid - liten vits med "stilig" open pang som stadig klusser det til....

Link to comment
Share on other sites

Unramped ramme. og pipe med rampe.

STI rammen som Pedersen har er en god start.

 

5" sleide. anbefaler å få den lettet og portet. Pedersen kan skaffe caspian, caspian/henning, SVI og SPS sleider

Ville tatt en caspian, eventuelt SVI om du har høyt budskjett.

3 eller 4 kammer comp avhenig om du skal bygge på .38 super/supercomp eller 9mm. 1-3 hybridhull på toppen.(er ikke glad i V porting selv)

C more er fortsatt Kongen med quinn montasje(90 grader liggende).

Løp ville jeg gått for IGB.

Avtrekk er det mye forskjellige der ute. men ville hatt en flat SVI avtrekker med utskiftbar insert. interne deler er mye hipp som happ men er den som bygger den som avgjør resultatet.

Aftec er vel den eneste utdrageren som open gutta med 2011 sverger til.

 

Skal du bygge selv eller la børsemakeren gjøre dette?

Link to comment
Share on other sites

Jeg glemte å si at jeg skal skyte 9x19 med denne i major. Jeg hadde tenkt å få Pedersen til å bygge denne, men har enda ikke fått pratet med Olav, da han har vært på ferie og er tilbake først i dag.

 

Jeg har sett litt på STI sin GM, men tenkte at når jeg først skulle få en slik pistol så ønsket jeg alle de riktige delene på den med en gang + at jeg har noen egne ønsker på hvordan jeg ønsker på hvordan jeg ønsker den med sikte osv.

Link to comment
Share on other sites

Velg den ramma som er på lager, urampa er det bare å frese.

 

Velger du en wide ramme, kan det være greit å frese vekk noe fra montasjen for å sentrere "prikken over sleide/løp.(noe mer vekt i ramme)

 

Frest denne ramma for Clark/Para/Lissner/SVI rampe, regner med at STI ramme er frest for Wilson/nowlin rampe på pipa da STI ikke leverer piper med Clark/Para/Lissner/SVI.

Bull barrel med Clark/Para/Lissner/SVI rampe, denne har mer gods på VIS. (SVI leverer kun piper med denne rampen i rampede piper)(STI Leverer kun piper med Wilson/nowlin

(dette vil gjøre den mer holdbar).

 

Er vel muligens letttest å få tak i IGB pipe i 9mm med Clark/Para/Lissner/SVI rampe, denne trenger nok en tur i dreibenken da diameter på denne nok er større en løpskanal i sleide.

(Fikk 2 piper derfra en 9mm og 1 .40 og begge måtte dreies ned. (men de trenger vel ikke du å bekymre deg for med mindre du skal sette inn pipe selv)

 

SVI sleide/med SVI pipe eller schuemann pipe hadde nok ligget høyest på ønskelisten.

(radiell lugg tilpassning pipe/sleide skal vel være mer eller mindre spot on for den kobinajonen)

(det er vel strengt tatt Will Schueman som har hvert med å sette opp pipe produksjonen til SVI).

 

Bygde min egen open pistol med caspian sleide/SVI ramme/ schuemann pipe.

 

Sleider :

 

Caspian sleidene er frest litt viere i front (invending rail, "cycling releif", dvs hele sleidens gliderflater er ikke paralelle. (har funnet ut at det skal være slik i ettertid, men siden jeg på den tiden

var et pedimeter og ble ramme sleide sendt til USA for accurail. (accurail har også cycling releif frest inn i sleide). Caspian sleidene går får å være bullet proof.

 

STI Sleider går i "Bullseye" miljøet for å være gode greier det også.

 

SVI Sleider

Ser at den i den gamle .40 SVI til KlatreChris AT SVI Sleidene har dette freset in "Cycling" releif. dvs at ramme/sleide er tight rundt der /sleide/pipe/ramme låses men har mer "slark" i utstøtsfasen. SVI sleidene er bygget for Radial lugg spacing til Schuemann/SVi pipene.

Denne er bygget om til 9mm.med IGB pipe.

 

Har også en Les Baer sleide, den er nok den som er "penest" maskinert invendig, her er invendig sleide sport mer eller mindre parallele, vet hvor holdbar denne er.

 

Litt avhening av hvor mye sveitser ost du skal lage i sleiden, så vil dette spille inn på holdbarhet.

 

 

SVI trekker i STI plast grep, er veil ikke den beste kombo ut av eske, SVI tigger bowen er lengre om må tilpasses (ligger en drøs om de dette på nett).

 

EGW internals (hammerstrut og cap i titan), egw utstøter.

Aftec utdrager

 

En eller annnen stor trakt av en magbrøn men her er det jo litt og velge på.

 

Når det gjelder comp så virker det som om trenden over there er blitt mer 2 porter opp og 2 til siden i titan : (korterer komp mindre porter, lettere komp, kom vel etter ny factor i major)

https://www.ccgunworks.com/store/shop/c ... pensators/

http://www.acguns.com/index.php?route=p ... ry&path=67

 

Selv om http://www.limcat.com/ holder den "lange" compen men flust av porter o trend.

 

Bytte ut plast grepet med Stål er jo ikke å forakte men vet ikke om noen som tar inn dette (SVI, Trinity, Matt chele/Freedom gunworks).

 

Viktigste er å fokuserer på er en Pang som virker hvert gang.

"A jamless gun is a winning gun" Matt Mclearn

 

 

 

EO

Link to comment
Share on other sites

Takker så mye for svar. Jeg har klart å få noen deler ned på arket og jobber med resten. Ser at det kommer til å ta tid dette prosjektet om alt skal bli riktig.

 

Har sett litt på sikte og har landet på at det står mellom to. Det ene er C-More RTS2s og det andre er C-More Serendipity. Det fine med Serendipity er at festet er på siktet. Er det noen som har noen erfaringer med disse to,negativt og positivt?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...