Jump to content

lyman gen 5 vs6


308nm

Recommended Posts

Jeg har ingen erfaringer.

Hvis det var aktuelt for min del ville jeg lagt inn en annonse på kammeret.no og kjøpt en som var prisgunstig og pent brukt.

Litt mere eller mindre funksjonalitet spiller ingen trille for min del.

Jeg har ikke sett noe nevneverdig negativt utover litt leting etter bruksanvisning.

Hvis du ender opp med å kjøpe nytt:

http://www.jaktdepotet.no/display.aspx? ... rodid=4234

 

Det viktige er å styre unna SmartReloader sin.

Den minner om en Sovjetisk Gate-Brøyte-Bil anno 1982 og gir meg ukontrollerbare frysninger på ryggen.

(Det er litt kjølig her jeg sitter :-)

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Eg har ingen erfaring med Gen 6, men har dette å seie om gen 5:

1) Den er treg (i forhold til kruttmål), i den grad at du blir veldig frista til å multitaske. Og det er ikkje nødvendigvis spesielt lurt når ladar.

2) Luka for kruttømming er på baksida, slik at du må snu heile greia. Lite praktisk. Av bildet av gen 6 ser det ut som om den no har blitt flytta til sida. Korleis det passar er vel avhengig av korleis ladebenken din ser ut.

3) Nøyaktighet: Stiller du den på 42 gn N140 får du frå 41.9 til 42.2 gn. Vekta på skåla varierer med 0.1 gn når du løftar den av og på. Dette har ingenting å seie med N140 (og er langt meir nøyaktig enn kruttmålet mitt), kva det betyr for pistolkrutt får andre uttale seg om.

Link to comment
Share on other sites

Bruker dispenseren til jakt og presisjonsammo for rifle. Spesielt godt egnet til lading av stiger ved ammotesting. Den kaster typisk innstilt vekt eller litt under (mindre enn 1/10gr). Av og til (kanskje 1 av 10 ganger med f eks N-150) noe over, men da vises det på dispalyet. Jeg forkaster da denne. Dvs, jeg er rimelig sikker på at alle ladninger er +/- 1/10 gr eller bedre. Ingen av mine kruttmål (Pacific og Lee), som jeg bruker til lading av treningsammo, klarer bedere enn ca +/- 2/10 gr med N-150. Med tregere krutt er kruttmålet enda verre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt gen 6 i 3år nå og er veldig fornøyd,den måler opp krutte så raskt at 39-40grs at jeg akkurat har tid til å få kruttet i hylsa,før neste ladning er ferdig,gir en god flyt i ladinga,jeg er veldig fornøyd med den.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...