Jump to content

Mec-Gar


hipshot

Recommended Posts

Hellu,

 

noen som har erfaring med Mec-Gar magasiner? Fortrinnsvis 1911 i 9mm.

 

Er det noe kvalitet? Funker de?

 

Jeg bruker de helt overlegne Chip McCormick's Shooting Star i Coltene mine i .45ACP, men de lager visstnok ikke noe i 9mm.

 

Nå har jeg lik pistol i 9mm for minor, men mangler pålitelige magasiner. Har forsøkt mye forskjellig med vekslende hell, så nå har jeg to dusin magasiner fra ett dusin ulike leverandører. Jeg må finne ett godt fabrikat som jeg kan satse på.

 

Forslag utover Mec-Gar mottas også med takk!

Link to comment
Share on other sites

Har ca fem(husker ikke helt i farten) 9mm 1911 mec-gar magasiner blant en del andre.

De har aldri gitt noe problem, men personlig er jeg mer glad i metalforms "springfield magasin", som har en innebygget liten rampe i fronten som er til hjelp om du har problemer med at de første patronene "stuper" under mating. Det skal visstnok være et vanlig problem med 1911'er i 9mm, men jeg har ikke opplevd det i colten min.

 

Nå skal det sier om mec-gar magasinene, at det er få andre magasiner som har så jevn overflate, og er så godt herdet, til samme prisen. de er blanke, kjennes glattere ut enn mye annet under lading.

 

Har montert bunnplater på en del 1911-magasiner, og ingen har vært like kjipe å borre i som mec-gar.

Om harde magasiner er positivt eller ikke kan man jo fundere på, men godt herdet er uansett bedre enn for mye. Ett av Mec-gar magasinene mine fungerte som drop-mag den tiden jeg skøt mer praktisk, og det er fortsatt med.

 

Hadde endel mec-gar magasiner til para'en også, som etterhvert gikk til en BUL-eier. Ikke noe kluss med de heller, samme pene finish og harde materialer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror 9-skudds er nok. Jeg tror at det blir trangt med 10 skudd selv om fabrikanten selger dem som 10.

 

Angående glatthet/hardhet. Jeg kjøpte et par Norinco magasiner - var egentlig nysgjerrig på hele pistolen (aargh, jeg har prostituert meg! Eller ikke helt ennå..., det har ikke blitt noen pistol,.). Og magasinkroppen er helt fin. Men innmaten er bare for dårlig, med tilbringere som tar borti utsparingen for magasinutløser++. Et spørsmål er om det hadde gått an å få fatt i innmat, men det er det vel dårlig stell med i 9mm.

 

Basepads må jeg nok ha. Disse magasinene er også tenkt til praktisk, og selv om det forsåvidt går uten så er det bedre å ha en noe tykkere bunn å skyve magasinet inn med.

 

Men det høres uansett ut til at godtfolket er fornøyd med MecGar, så jeg kanskje skal forsøke dem.

Link to comment
Share on other sites

Om du har en pistol som i utgangspunktet krangler med matingen, ville jeg gått for disse:

http://www.brownells.no/epages/Norge.sf ... /620000008

 

Dette magasiner er konstruert litt annerledes enn alle andre 9mm 1911-magasiner, nettop fordi 9mm KAN være litt kranglete på mating i noen pistoler.

 

Nå har jeg lik pistol i 9mm for minor, men mangler pålitelige magasiner. Har forsøkt mye forskjellig med vekslende hell, så nå har jeg to dusin magasiner fra ett dusin ulike leverandører. Jeg må finne ett godt fabrikat som jeg kan satse på.

 

Når pistolen ikke vil med ett dusin forskjellige magasiner, bør man antagelig feilsøke et annet sted enn magasinene?

 

Etter at jeg fikk korrigert materampen i ramma på 9mm colten, har den matet 100% med alle magasinene jeg har...(metalform "springfield", mec gar, original colt, King)

Link to comment
Share on other sites

 

Når pistolen ikke vil med ett dusin forskjellige magasiner, bør man antagelig feilsøke et annet sted enn magasinene?

 

 

Ha, et godt poeng!

 

Saken er at jams og ting og tang kommer under magasinbytte. Det betyr igjen at det stort sett skjer når jeg skifter fra ett magasin av ett fabrikat til ett annet av et annet fabrikat. Jeg har forsøkt å finne de dårlige, og jeg har funnet et par: Originalt Springfield med avtagbar bunnplate - her forskyver bunnplaten seg (har ikke basepad, kanskje bedre med en slik), Norinco som nevnt over, ett meget forseggjort magasin må trekkes ut (vet ikke navnet på det, men det er rustfritt med original basepad og tilbringer i kunststoff, virker veldig bra inntil man faktisk forsøker det i praksis ). Jeg tror også at noen magasiner kan slippe den øverste patronen litt idet magasinet trekkes ut fra magasin holderen. Jeg undersøker det nå. Jeg bruker Nakling holdere - de beste etter min mening.

 

Forøvrig så funker .38 super magasiner helt OK med 9mm, har faktisk brukt noen sånne også. Men nå vil jeg ha minimum 10 magasiner av ett fabrikat som jeg kan stole på. Det blir uansett ikke det rette når jeg har flere fabrikater.

 

Muligens skal jeg sjekke opp de Metalform magasinene. Jeg vet dog ikke tilgjengeligheten.

 

De beste jeg har forsøkt er faktisk original blånert Colt med hel bunn. Men de er jo håpløse å få fatt i.

 

Mine originalmagasiner til X-Six Supermatch er Mec-Gar

 

Hva står det på dem? Sig Sauer eller Mec-Gar? Jeg ser det er flere som har Sig med disse magasinene.

 

Mec-Gar kommer med 10-skudds 9x19 neste år. De er under testing nå.

 

Det er mulig jeg skulle fått fatt i 10-skudds, men 9 er egentlig OK. Jeg planlegger alle stager for mag skift etter 8 skudd (for å simulere en .45, som er det jeg egentlig bruker).

Link to comment
Share on other sites

Hallo

Bruker Cobra magasiner til 9mm, med Dawson alu bunner, da tror jeg du får noe av det bedre som finnes på markedet, har også noen treningsmag fra Dawson disse er også helt strøkne men er nesten umulig å få tømt hvis de er fulle (dette er utenfor våpenet, når de sitter i er det 0 problemer). det er heller ikke problemer å få i 10 skudd i magasinene, har ett cobra mag hvor jeg får i 11 skudd.

Det fine med Cobra magasinene er at man kan kjøpe de til cal 40 S&W og 9mm går like fint i disse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...