Jump to content

XLR Chassi


M67

Recommended Posts

Er det noen som har erfaring med XLR-Chassiene? Jeg har sett, og tatt på et par stykker, men ikke brukt dem noe. Om noen har erfaring med dem, for og imot, så la oss høre.

Jeg ser mest på "Element" versjonen - tenkte å ha den på en Rem-klone med ei tjukk 223-pipe, til generell treningsskyting, langhold (223 er fint LH-kaliber for småfolk) og kanskje litt sjøfugljakt.

 

XLR:

http://www.xlrindustries.com/Index.html

 

Vertebrae, som forhandler dem her hjemme.

http://vertebrae.no/xlr-industries.html

 

K

Link to comment
Share on other sites

Følger med her, det der så spennende ut.

Hvordan blir størrelsen på rifla i stokken med optikk på? Høy?

Hvordan passer denne inn i riflefutteraler, eller må den i eget futteral/koffert?

 

Den hadde vært genial på seljakt, men bør jo være ok å dra med seg ut og inn i båten og oppbevares enkelt.

Link to comment
Share on other sites

Stilig stokk.

Ser de har to modeller, hvilken er å foretrekke til generelt bruk? Med det mener jeg liggende med og uten tofot, sittende, stå med lang arm osv. Blir det bare en smakssak på hvilken man synes ser best ut?

 

Noen betraktninger er jo at Element så kjekk ut med tanke på lav kikkert osv, men så ikke så god ut å holde i fortreet.

Evolution må man ha høyere kikkertmontasjer, men bedre å holde i det røret over løpet antar jeg?

 

Hvordan er det med en slik stokk av aluminium mot en låskasse av stål? Vil denne kombinasjonen gjøre at noe her korroderer? Tenker på samme måte som at kobber-alu ikke er en god kombo.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...