Jump to content

Pistol/rifle kurs for viderekommende?


Snowdude

Recommended Posts

Har brukt søke funksjonen på forumet men kom ikke frem med noen gode svar.

 

Er det instruktører her til lands som driver kursing for dynamisk type skyting utover sikkerhets/grunnleggende etc kurs?

 

Altså eksisterer det skyttere/instruktører på landslagsnivå som og er gode instruktører og driver kursing?

Link to comment
Share on other sites

I tillegg er den en instruktør/skytter som henter inn toppskyttere fra utlandet for å holde kurs på våren. Vanligvis rundt SNO eller KO. De har han gjort de siste årene bortsett fra ett. Det er da pistolkurs.

Tidligere instruktører:

 

Eric Grauffel

Max Michel Jr og Travis Tomasie

Robert Vogel

Ben Stoeger

 

 

Vet ikke om han planlegger nytt kurs i 2015. Kommer isåfall på Triggerfreeze og DSSN

Link to comment
Share on other sites

Rundt SNO eller KO?? Eh, noen forkortelser jeg ikke kan?

 

Men disse 4 navnene kjente jeg igjen, og et slik kurs virker meget interessant, du nevner at det vil bli annonsert på DSSN og Triggerfreeze, må man ha brukerkonto o.l eller blir de annonsert offentlig på sidene?

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Hva slags kurs er du ute etter?

Har holdt litt viderekommende kurs for klubbmedlemmer i ssl.

 

I forbindelse med kongsvinger open så avholdes kurs 1 og 2dagers basis med utenlandske toppskyttere. Lars syversen arrangerer disse. Info om påmelding kommer i april ca som oftest på dssn og triggerfreeze.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ute etter et kurs hvor instruktøren er på nivå med Vogel, Stoeger etc, så få som mulig andre deltakere slik at jeg får tips rettet spesifikt mot mine forbedringsområder.

 

Altså et kurs hvor en instruktør, uansett hvor god han/hun er med 20 elever og instruktøren viser frem "kule drills" er ikke hva jeg er ute etter.

 

Det å skyte bak dører, vinduer og andre stage spesifikke ting er ikke interessant, jeg er først og fremst ute etter å bli en bedre bruker av våpenet mitt (presisjon, trekk, magasin bytte, hurtighet etc)

 

 

Da for jeg krysse fingrene for at Lars Syversen booker noen flinke folk til våren og at jeg har annledning til å delta.

 

Men setter stor pris på de andre alternativene som kommer frem her, er jo mange gode skyttere som nødvendigvis jeg ikke kjenner til!

Link to comment
Share on other sites

Ønsker du personlig oppfølging så er det nok best å være i en klubb med gode skyttere og slenge seg med på treninger.

 

Er meg bekjent ingen på topp 5% i verden som tilbyr noe slikt som du ønsker deg.

 

I ssl, okts, mpk, hps, aps og kgs er det meget høyt nivå på skytterne og de er flinke til å løfte andre skyttere opp.

 

For å bli god i dynamisk tar det flere år med målrettet trening og skyte mange stevner årlig. Egen trening er også ett must over tid.

 

Kan jeg spørre hvor du holder til i landet?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...