Jump to content

Blinker-skyting med barn.


gordon setter

Recommended Posts

Drev littt skyting med salongrifla i helga med min sønn og hans søskenbarn (fetter).

Utrolig hvor gøy de syntes det var med disse blinkene på bildet, gjorde liksom skytinga mye artigere en vanlige blinker.

Blinken av reven og tiurn var stor suksess.

 

Anbefales for andre som har barn, og har lyst å drive litt skytetrening med de.

Synes det er litt håpløst å skaffe slike blinker av dyr, den reven fulgte med i et jaktblad, og tiurn kan man printe ut via Norma sine sider.

Om noen har tips om andre plasser jeg kan finne slike blinker av dyr så mottas de med takk :P

 

normal_image~1.jpg

 

normal_image~0.jpg

Link to comment
Share on other sites

Utmerket tiltak.

 

Diverse blinker.

http://www.targets.ws/" target="_blank

 

Da mangler du bare en kartong/pakke A4 ark og

en gammel sliten laserprinter.

 

Toner finner du i andre tonerkassetter (Ikke vær blyg - de fleste tonere funker tålelig på tvers av fabrikat så sant de er laget for samme oppløsning/dpi) eller som refillkit på ebay.

 

Laserskriver finner du på loppemarked, finn.no, i kjelleren på bedriften der du jobber, hos naboen eller på fyllinga hvis de driver med resirkulering.

Vær på vakt - noen nymotens fancy schmancy skrivere har "minnebrikke" i tonerkassetten som skal hindre gjenbruk. Uetisk Miljøsvineri.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Jeg har latt ungene bruke leirdue som blinker, har ett u jern liggende på passe avstand 65m som vi setter duene i side om side.

De skyter med 17hmr så det hender seg det bare blir ett hull i midten av duene men jentene gir seg ikke før de er helt knuste.

Og så er den største av jentene med far på jegertrening og skyter gjerne bedre en far og mange av de andre jegerne som er der :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...