Jump to content

Astro 320 - batteritid


SSamiK

Hvordan batterier bruker du i din Astro 320?  

21 members have voted

  1. 1. Hvordan batterier bruker du i din Astro 320?

    • Billige standard-batterier
      11
    • Kvalitets standard-batteri
      1
    • NiMH (Oppladbare)
      5
    • Lithium
      3
    • Annet (Spesifiser i tråden)
      1


Recommended Posts

Har brukt billigbatterier, en har gått over til NiMH. Har åtte stykker så jeg (prøver) alltid har noen som er oppladet.

De gir ikke merkbart lengre batteritid, men siden de er oppladbare slipper jeg kjøpe nye batterier hele tiden. Har en pakke billigbatterier liggende i sekken, i tilfelle jeg glemmer lade de oppladbare.

 

Om jeg glemmer putte inn ferske batterier før ny jaktdag er jeg strømtom før klokka 10 - samme om jeg bruker NiMH eller standardbatterier. Er noen år siden jeg hadde 220, men syntes huske jeg hadde lengre levetid på batteriene i den.

Link to comment
Share on other sites

Jeg svarte annet i mangel på bedre dekkende alternativ. Bruker stort sett billige alkaliske til vanlig, men rundt gaupejakta, evt annen vinterjakt i skikkelig kaldt vær, så koster jeg på den lithiumbatterier. De virker til å tåle kulde veldig mye bedre enn alkaliske.

 

220en holdt bedre på strømmen, men mye man kan hente på innstillingene også. Det som irriterer meg mest med 320en er den jækla beskjeden med "for lav spenning for full bakgrunnsbelysning" som dukker opp i eningen leeeeenge før man er fri for strøm. Jeg slår stort sett av bakgrunnslyset for å slippe den.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...