Jump to content

"Mountain Man" kleskolleksjon fra Jerven.


EIA

Recommended Posts

Jeg kjøpte Mountain Man jakka uforet med lårings nå for 14 dager siden. Mer enn varmt nok med en ullgenser og forsvarets lang vinter under pluss feltbukse men blir fort klamt når jeg går motbakk uten å bruke luftemulighetene. Derfor jeg valgte lårings fremfor bukser og. Jakka rekker langt nok ned. Vi har hatt litt regn i midt norge siste dagene så jeg har fått prøvd den. Ble litt fukt i radiolommene men det kom sikkert like mye av at jeg fikla inni der hele tia med våte never, den antenne og ledningsgjennomføringa virker tett nok for kondens når jeg ikke rota inni lommene.

 

Støyer ikke så mye synes jeg, mindre enn jeg forventet faktisk.

 

Kjøp med en boks Kiwi Camp Dry, tok fort inn litt vann gjennom "skjørtet" når jeg satt lenge.

 

Skal kjøpe den forede versjonen og hvis jeg får råd før jul, tror ikke den kommer til å føles like klam?

Link to comment
Share on other sites

Har du fjellduk fra Jerven? I så fall så vet du omtrent hvordan det bråker. Er akkurat samme stoffet. For smygjakt i skogen har jeg lite tro på det, men på fjellet kan det sikkert funke.

 

Edit: Kanskje det ikke er samme stoff som dukene likevel? I så fall, se bort fra det over. Men jeg klådde på jakka på ei messe tidligere i år. Og jeg mener bestemt at det var samme som dukene. Beskrivelsen på hjemmesida gjør derimot at jeg er litt usikker. Men jeg mener fortsatt at det ikke er klær som egner seg til smugjakt i skog.

Link to comment
Share on other sites

Da er foret jakke + lårings ankommet, de er ikke samme stoffet som i jerven duken sa selgeren hos jerven. Rapport vil komme når jeg har fått tid til å prøve den, jakka virker som den er godt gjennomtenkt med lommer og løsninger......

Link to comment
Share on other sites

Har Jerven sitt utstyr, helt tilbake fra mitt åttitall. Ufortet vind/regnjakke som fremdeles er i bruk!

Mountain man jakke med for, uten for.

Mange klager, skal være pustende, skall, skal ikke etc.

Jeg er meget fornøyd med den stuffa varianten. Varm, tett, perfekt til å ligge ut i regn, snø, gå, springe, skyte. Nord i norge, på tampen av sesongen=sjeniales. Note: Den nye har bedre hette, lommer, sømmer, lufting u/armer, etc, enn forgjengeren av mountain man.

Og ja, jeg har mange andre varianter, fra mange produsenter. Men ikke alle. Sikkert en som dekker alt fra sydens varme, til nordpolens kulde.

Link to comment
Share on other sites

Da er den nye Mountain Man jakka testet satt 4 timer på post i natt med litt vind og temperatur på 1-2 grader har bare en kommentar "Løp å kjøp" var litt regn men jakka holdt meg fantastisk varm, kun tynn genser og ull t skjorte under. Til smyg jakt kan den samenlignes med en gore-tex jakke stoffet er ikke microfiber...... men er ikke mye støy med litt forsiktighet.

Så langt veldig fornøyd, blir ny tur i natt :D

Link to comment
Share on other sites

@Steinen

Kjøpte en nylig og bestillte large men fikk medium.

Den ble for liten både over magen og skuldrene.

Er 175 høy og veier 77 kilo sånn normalt plassert rundt omkring på kroppen.

Så du må sikkert ha large ...(tror jeg).

 

Jerven hadde ikke large inne for øyeblikket, men ventet inn på lager i løpet av november var beskjeden jeg fikk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...