Jump to content

Miljøvennlig HK.USP.SD


Gunnerside

Recommended Posts

Har bare sett videoen Capsicum har testet.

*Høres* lovende ut i allefall.

 

Jeeez... Du HAR demperen, du HAR våpenet. Du skriver så at den er "Fantastisk bra", og så viser det seg at du baserer deg på en VIDEO? Hallo? Å vurdere dempere fra opptak er omtrent like pålitelig som å vurdere damer etter utseende.

 

:roll:

Link to comment
Share on other sites

Fælt så negativ du er E Meyer ?

Men det er du jo nesten alltid allikevel.

 

Demperen er utrolig bra i følge de som har testet den.

Samtlige som har testet den er med uten hørselvern og 147 grs ammo.

Hvis den ikke virker så hiver jeg den på sjøen og setter på BT demperen ;-)

 

Snart kommer VP 9 fra Sveits og den har jeg heller ikke test skutt enda ;-) Sikkert bare dritt dette også Erlend Meyer :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke hat noe problemer med USP, 124 gr fanrikk ladninger, BT II uten hørselvern... Hammern min bråker mer (og jeg enda mer, når jeg bommer på spikern...)

pira...Parallel import av HK VP9. Har noen faktisk fått tak i den i europa eller er det forhånsbestilling. Har funnet ut at jeg nok kan få plass til en slik hjemmme hos meg, men importøren har fra HK at de ikke får den før neste år. (som da heldigvis ikke er så langt unna :twisted: )

Link to comment
Share on other sites

Som Egon er jeg skeptisk, men jeg er selvfølgelig åpen for at jeg blir positivt overrasket. Det som irriterte meg er at du skryter av ytelsen uten å ha prøvd den og uten at det kommer frem av innlegget. Jeg følte meg litt lurt, og da kan.jeg fort bli gretten.

PS: følg litt med på låseklakkene dine, tidligere erfaringer med lette dempere uten booster er litt blandet. Sier ikke at det vil bli et problem, men det skader ikke å følge med.

Link to comment
Share on other sites

Fikk testet den ut i kveld.

Ganske bra demping og fin mating på alle skuddene.

158grs Fiocchi

 

Bt demperen var klart best.

WD dempet hele skuddsmellen og etter min mening på en så liten demper på 69 gram var dette bra :-)

 

Har en video men sliter med å finne en plass å laste den opp

Link to comment
Share on other sites

Sleng den opp. Jeg er i hvertfall lysten på å se...

 

Sier seg selv at den ofrer demping for vekt og størrelse, men den trenger ikke bryte noen fysiske lover for å ta av "toppen" på smellet. Mtp at den veier så lite så er jo dette econo-can folk kan ta seg råd til, og likevel få litt treningsutbytte av skytingen bak låven ref vekt og balanse (uten å plage naboen så forferdelig).

Link to comment
Share on other sites

Sleng den opp. Jeg er i hvertfall lysten på å se...

 

Sier seg selv at den ofrer demping for vekt og størrelse, men den trenger ikke bryte noen fysiske lover for å ta av "toppen" på smellet. Mtp at den veier så lite så er jo dette econo-can folk kan ta seg råd til, og likevel få litt treningsutbytte av skytingen bak låven ref vekt og balanse (uten å plage naboen så forferdelig).

 

Helt sant.

jeg kjøpte den av kjekt å ha syndromet ;-)

Har jo BT demperen. Den er meget bra.

WD er superlett og artig liten krabat

 

Skal teste den på skiver og se om den samler bra grupper contra Bt som kan treffpunktjusteres

Link to comment
Share on other sites

At Meyer er skeptisk skjønner jeg godt. Jeg er kanskje ennå mer skeptisk. Om denne innrettningen du har montert på sUSP'en din skulle være videre effektiv, så har produsenten greid å oppheve en og annen fysisk lov.

 

Fikk skutt en del med demperen i dag.

Filmet sub og vanlige std ladninger for sammenligning.

Du kan trygt stå noen få meter fra våpenet uten hørselvern.

Den demper hele skuddsmellen.

Feilfri mating og alt perfekt.

Så denne demperen holder bra kvalitet på ett emne i den størrelsen og vekt ;-)

Sveitserne vet hva de holder på med. 8)

Link to comment
Share on other sites

Se det ja, nå er jeg ikke fullt så negativ lenger :wink:

 

Om den er delbar vil jeg gjerne se bilder av innmaten, små dempere er sexy. Og prisen er svært gunstig, så om en ikke MÅ ha Hollywood-demping eller er veldig opphengt i å ha samme merke som "guttaboys" i det grønne så kan denne være et fint alternativ. Med en vekt på 69g (wow) burde ikke låsingen lide, men jeg lurer på hvor slitesterk den kan være. Uansett synes jeg det er et spennende tilskudd som jeg gjerne skulle tafset litt på.

Link to comment
Share on other sites

Bra å høre EM ;-)

Innmaten ligner veldig på BT sin. Men i mye mindre skala da.

Nå er den skitten inni, men når den var uskutt så kunne du lett se at dette er ikke en vanlig demper med std innmat. WD har nok funnet opp en type innmat til denne ultra compacten som de vet funker.

Jeg er iallefall strålende fornøyd med gårdsdagens og dagens testing :-)

 

BT er klart en vinner . Den er ganske så stille. Men WD med sine 69 gram og totallengde på 111mm gjør susen.

Diameter på Ø: 28 mm

Link to comment
Share on other sites

Du får ikke kjøpt dempere direkte der.

Sveits er strenge på dempere og hver demper må søkes export papirer på. Tar 3 uker der nede . Så kan de sende til forhandler.

Dempere har jeg nok av...men tenkte kanskje på en ny rifle de lager;-)

APR 338 Lm eller i kal 308..

Får nok tid å tafse å testskyte når vi er der. Time will show

Link to comment
Share on other sites

Ække imponert. 90talls Jet er en del reiser bedre.

Epler og bananer mann. Vi har jo selv hørt hvor stille en kan få ting med våt demper og wipes, men det er ikke like praktisk som tørre bafler. Nå vil ikke jeg si noe om ytelsen før jeg har hørt den med egne ører, men pris, vekt og størrelse er i det minste veldig interessant. Og en aktør til på markedet er aldri negativt, spesielt ikke om de ikke lever etter "Because you suck and we hate you"-filosofien.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ble litt interessert i det med treffpunkt justering på BT II... går det? Min USP trekker ned til høyre med demperløpet og demper.

Jepp

Ta og skru av ringen på bakstykket på din demper

 

Merk hvor bufferen er i sporet.

Dra ut buffer og sett den ett par hakk til venstre. Hold den på plass i sporet pg sett på ringen og trekk godt fast.

Nå kan du testskyte å se hvor den går B-)

 

Er det mere feil så sett den i andre spor og prøv

Link to comment
Share on other sites

Nettopp. Og det er ikke ofte det skjer STORE fremskritt på demperfronten. Nye design som kanskje er litt bedre eller enda litt mer eksotiske materialer dukker jevnlig opp, men det meste er "same shit, new wrapping" og skryt. Å få skikkelig demping i en så liten demper vil kanskje ikke stride mot fysikkens lover, men det ville i det minste representert et reelt kvantesprang innen faget.

Link to comment
Share on other sites

. Å få skikkelig demping i en så liten demper vil kanskje ikke stride mot fysikkens lover, men det ville i det minste representert et reelt kvantesprang innen faget.

 

Kvantesprang prises høyere enn 1700,-

 

Eloksert aluminium, med noe serrateringer, gravyre og hype derimot, pleier å gå for nogen lunde den summen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...