Jump to content

Ammunisjonstest Ruger 10/22 - BILDETUNG


morlie

Recommended Posts

I søken etter den ammunisjonen som går best i min Ruger 10/22 VLEH så bestemte jeg meg for å ta noen bilder av samlingene så andre kan få en viss feeling av hva man kan forvente. Husker selv at jeg også var veldig lysten på å se bilder av samlinger før jeg fikk rifla i hendene. Vil legge til at jeg absolutt ikke er noen god skytter. Kun montert Timney avtrekk, ellers er rifla helt standard.

 

Testen er utført på 55m, liggende med tofot. Phoxx 3-9x40 (Venligst ikke slå meg :lol: , var det jeg hadde liggende til denne. ny er bestilt!). 5 Skudd mot senter av blinken, ikke gjort noen justeringer på kikkerten Mellom gruppene.

 

Det er noen patroner jeg mistenker (vet) kan bedre og vil bli testet på nytt når anledningen byr seg!

Har også fått handlet inn noen nye typer ammunisjon som vil bli testet ganske straks, kommer til å oppdatere etterhvert som jeg finner flere typer å teste.

 

1239q9g.jpg

 

ih09aw.jpg

 

29lkzh3.jpg

 

205xfq.jpg

 

10cs1g8.jpg

 

2cnwe36.jpg

 

2072f46.jpg

 

315cwlg.jpg

 

2v1ltds.jpg

 

205ql2g.jpg

 

68cy84.jpg

 

Mvh Markus

Link to comment
Share on other sites

Haha ja, ble veldig overrasket selv! kan jo hende at den ene som dro den jævlig langt ut var svakt ladd eller noe slikt.. så skal gi den en sjanse til å tste den på ny :) ja! Merker at det er vanvittig mye mer punsj, men igjen, er jo begrenset av hva man føler. er jo ikke bazooka heller akuratt :wink:

 

Brendjord - Skrev de ut herifra - http://www.accurateshooter.com/shooting-skills/targets/" target="_blank, Skyter uten demper, får tettere samling enn med gjevnt over (Ikke snakk om mye men).

EDIT: Glemte ett spørsmål :forvirra: . Men har lagt merke til at sub går generelt bedre enn mye annet. Men jeg har litt lyst til å finne ut hva Stinger faktisk er god for, har litt trua på den. Men da må jeg ha et annet løp så det får blir når jeg er ferdig med utdanning (Men blir vel til sommern om jeg kjenner meg selv rett..)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Faen brenjord! ikke sitt der å sett griller i andre personers hoder. Nå må jeg se meg rundtom etter en Digital vekt, for å se om det har noe å si på .22lr (mistenker at man da får fjernet endel av de aller værste på ihvertfall topshot, som jeg har merket at noen er ladet litt slapt)

Link to comment
Share on other sites

Litt interessant den sorteringa di av Eley Club.

 

Hvis du ser på størrelsen av vektgruppene, så er den 3-15-32-19-34-7. I den midterste gruppa så er det helt tydelig at det mangler noe. Reint statistisk burde denne vært høyere enn 19. Kan det tenkes at dette er den vekta de "egentlig skal ha", og at de har "forsynt seg" av midterste gruppe for å selge som høyere (dyrere) sortering?

 

//Svein

Link to comment
Share on other sites

Det er vel ikke unaturlig å tenke at alt går på samme samlebåndet og så sorteres i ulike grader senere. Er mye mer hensiktsmessig det enn å ha tre ulike produksjonslinjer med ulik nøyaktighet. Og det åpner også for at man kan finne "sin egen Tenex" om man tar seg tid til å sortere store mengder billigere Eley og velge ut det som går best i egen børse. Restene må jo da bli mat for 10/22 eller tilsvarende.

Link to comment
Share on other sites

9puirk.jpg

 

Nå begynner det å ligne noe. Hadde latterlig dårlig tid på banen i dag, så rakk ikke å sette opp noen ordentlig test, så denne serien er tatt uten sandsekk bak for stabilisering. Lå også å plukka endel leirduer på 170m med cci standard. Morsomt!. Cci standard samlet helt latterlig iforhold til topshot. Men denne skal jeg teste på nytt på sandsekk bak for å se om det var min feil (helt sikkert). Så legger ikke ut noe bilde av den nå. Skal se om jeg får lastet opp en video fra dagens skyting når jeg kommer på datan:-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...