Jump to content

Winchester mod. 100, advarsel


Snapphane

Recommended Posts

I en annen tråd ser jeg at en Winchester mod. 100, .308 W. er til salgs. Jeg finner grunn til å minne om at disse våpnene ikke er trygge, med mindre de har vært tilbakesendt fabrikken for endring. Jeg vet ikke om endring foretatt av børsemaker tilfredsstiller den videre garanti. Amerikanerne er ganske hysteriske slik, erstatningskravene der borte kan komme opp i flere millioner.

 

Grunnen til at jeg vet dette, er at det blåste opp ei slik børse under storviltprøvene her i Telemark. Til alt hell gikk det bra med skytteren, utrolig nok. Som leverandør av den aktuelle ammunisjonen, Prvi Partizan, ble jeg selvsagt kontaktet. Ved undersøkelser på nettet fant jeg flere tilfeller der nettopp halvautomaten Winchester mod. 100 var involvert i "blow-ups". Det er visstnok noe med tenn-nåla som slår inn hetta for tidlig, før mekanismen er helt i lås.

Link to comment
Share on other sites

En bekjent av meg hadde en slik for en tid tilbake. Den ble hugget etter den forvandlet seg selv til helautomat :shock: Du trykket av førsteskudd og resten kom uten at du var nær avtrekker. Børsemakeren kunne ikke finne noe feil så de valgte å levere den for destruksjon.

Link to comment
Share on other sites

Går ut fra at det er den som står på bruktvåpenlista til ABC Fritid det er snakk om. Vet ikke om det er sendt noen henvendelse på mail til ABC ang. dette (fri i dag, jakt i morra...), men jeg plukket opp denne tråden i farta. Setter i allefall pris på å få tips når slike ting dukker opp, vi prøver å holde oss oppdatert men er rimelig godt klar over at en del kammer-brukere og kunder i butikk besitter en del detaljkunnskap som vi setter pris på at blir delt med oss.

 

Ang. dette våpenet har jeg i kveld sendt en forespørsel til Winchester om dette serienr har vært inne på "recall", og inntil vi har en avklaring på dette vil vi selvsagt ikke selge våpenet. Eldre halvauto rifler var for øvrig en av de våpentypene vi spesifikt ba om å unngå på denne importen (der har det jo skjedd en hel del de siste tiåra, og kanskje spesielt de siste fem...)

Link to comment
Share on other sites

Firing Pin Kit - 3rd Style CALL FOR AVAILIBILITY

OLI1391NDKIT

 

Includes Part # OLI1491ND

NOTES:

G-78A Winchester Product Safety Request

 

We still perform the product safety work of replacing the firing pin kit in your Winchester Model 100. The gun owner pays the shipping and insurance cost to send the gun to Nu-Line Guns. We will then perform a safety inspection, replace the firing pin, test fire, and return the rifle to you. Winchester will pay for all of the above including return handling, shipping and insurance of the rifle back to you with an adult signature required.

If the rifle does not pass the safety inspection, Winchester will not allow us to install the firing pin; they do not want another law suit. We will still furnish you with another firing pin and written explanation of the safety problem, and an estimate of the cost to put the gun back in safe condition. This service will be done at no charge to you.

We suggest that while your rifle is in our shop that we perform an in-depth inspection of the mechanical condition on the internal parts in the gun.

We use our 4 page 99 point inspection which includes inspecting of the springs, extractors, ejectors, breech bolt, gas system for leaks, and the gas cylinder retainer, including internal rust and chamber inspection. We use our 99 point check list, which we have developed after repairing over 25,000 of these Model 100s.

Send the complete gun because we will be test firing. Please do not send the scope, scope mounts, or sling. Use UPS to ship your gun by calling 1-800-PICK-UPS and insure it for at least $600.00.

We suggest you box up the gun in a hard case or two cardboard boxes, with 2 layers of 200 lb test cardboard between the gun and the outside of the box. Be sure to put plenty of inner packing in the box. We suggest you use bubble wrap, not newspaper or popcorn. Also include a note with the problem you are having, and your name, address, and telephone number.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...