Jump to content

Hvilken demper på Mossberg MVP? Kaliber 300whisper og 223R


Lasse

Recommended Posts

Driver og spekulerer på hvilken demper jeg skal kjøpe. Denne skal skrus på en kort pipe i 223r og en kort pipe i 300whisper. (vil ha en demper til begge løpene med mindre noen klarer og prate meg bort fra dette.)

 

Så til spørsmålet: Hvilken demper? Det viktigste for meg er at 300whisperen blir så stille som mulig. Neste er at demperen ikke bygger for mye på lengden og ikke for tung. Lengde og vekt er ikke det viktigste men at det blir stille :-)

Har sett på litt forskjellig men er kanskje ikke så nødvendig med en diger demper med tanke på hvor lite krutt det er i en 300whisper... Tips hadde vært kjekt.

Det hotteste alternativet nå er en sonic 45 fra Jaktdepoet i Max 8mm. Fin pris!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Egon: Har Atec fremdeles egne dempere for sub? Jeg vet at de gamle ikke-modulære er regnet som bedre til sub, men hva finnes av nyere modeller?

 

Ellers er vel en Rotex en smule overkill for slikt bruk, 300 sliter ikke mye på dempere. Og 223 gjennom en 308-demper burde heller ikke gi stor slitasje så lenge vi snakker om en boltrifle.

Link to comment
Share on other sites

Det er to hausken std, eller tre sonic dempere.. Er de SÅ mye bedre? Trenger jo ikke den slitestyrken som en automatrifle jeg da..

 

Valgets kvaler blir det jo. BT er dyrt.

Testet en 28 cm demper i kal 338 Lm mot en tilsvarende Hausken.

Den ene på min AI AWM 338

Hausken på en AI PSR338

 

BT hadde bedre demping. Mere skuddsmell i Hausken.

 

Ellers er Rotex modellene meget bra. Litt fremtunge , men du sliter den neppe ut. Compact V er lettere.

Og dempingen er fremragende.

Jeg bruker den som avbildet på Mini 14

De andre er på boltrifler.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...