Jump to content

Justere avtrekk vekt S&W 686 modell


JegerfileBomBomBom

Recommended Posts

Du kan også "fjerne" SA ved å tilpasse en pinne med passelig diameter og sette den inn i reboundfjæra.

Det er allerede en slik sak inni reboundfjæra på nyere S&W, noe som fungerer som avtrekkstopper.

Lager du en som er bittelitt lengre, vil du ikke klare å spenne hanen i SA.

Fil av litt om gangen på lengden til du klarer å bruke DA.

Så fjerner du ørlite grann til så ikke avtrekksdelene subber i hverandre når hanen faller, men ikke så mye at du får SA.

Bittelitt ettervandring skal det være.

En sånn løsning ser mer proff ut sammenlignet med strips, og det ville jeg unnet meg med et slikt våpen..

Link to comment
Share on other sites

El Gringo: Du risikerer ikke å knekke stiften som rebounder-fjæra står mot da?

Jeg ser liksom for meg en eller annen som "tar i litt" for å prøve å spenne den opp i SA og dermed knekker den?!

- men det er kanskje bare i mitt hode...

En snerten måte å gjøre det på i alle fall!

Link to comment
Share on other sites

El Gringo: Du risikerer ikke å knekke stiften som rebounder-fjæra står mot da?

Jeg ser liksom for meg en eller annen som "tar i litt" for å prøve å spenne den opp i SA og dermed knekker den?!

- men det er kanskje bare i mitt hode...

En snerten måte å gjøre det på i alle fall!

Alt går an om man går inn for det, men jeg tror sjansen er veldig liten.

Surt om det skulle skje, selvsagt.

Det helt idiotsikre er en stopper bak avtrekkeren.

Det skulle ikke være noe problem å få en børsis til å lodde eller sveise fast en liten stift bak avtrekkeren.

Nokså usynlig det også.

Det negative er at det blir litt mer permanent, mens stiften inni reboundfjæra kan fjernes på et øyeblikk om man finner ut at man trenger SA.

På de nye S&W revolverne er avtrekkeren "hul" bak, så da burde det være mulig for en kompetent person å feste en brikke med en settskrue i bak i hulrommet.

Da kan man justere skruen inn eller ut alt etter om man vil ha SA eller ei.

Link to comment
Share on other sites

Før jeg fikk montert trykkpunktskule på min 686 så limte jeg en liten gummibit bak på avtrekkeren. Da holdt den kravet på sa men var lett nok til å skyte da med. Mener jeg brukte en bit av et bildekk som jeg skar til og limte på med lynlim. Det holdt i fire fem måneder før jeg måtte lime på en ny...

Link to comment
Share on other sites

...Du risikerer ikke å knekke stiften som rebounder-fjæra står mot da?...

 

Hvis jeg ikke har blandet sammen saker i hodet mitt(det skjer nemlig fra tid til annen) har fabrikken gjort dette på mange av N-rammene for å hindre ettervandring. ved SA-avtrekk. Om den brukes til å sperre SA(har gjort det selv) tror jeg det skal ganske overdreven misbruk til for å klare å skade den omtalte stiften/pinnen.

Link to comment
Share on other sites

Da bare MÅ jeg også teste det :-)

- er jo mye penere enn bobbet hane for ikke å engang nevne strips rundt hanen...

 

 

...Du risikerer ikke å knekke stiften som rebounder-fjæra står mot da?...

 

Hvis jeg ikke har blandet sammen saker i hodet mitt(det skjer nemlig fra tid til annen) har fabrikken gjort dette på mange av N-rammene for å hindre ettervandring. ved SA-avtrekk. Om den brukes til å sperre SA(har gjort det selv) tror jeg det skal ganske overdreven misbruk til for å klare å skade den omtalte stiften/pinnen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...