Jump to content

Kjenner du til en børsemaker i Oslo som har..


superted

Recommended Posts

Det var xxl i sandvika som sa at det var en meget komplisert jobb og skulle ha tillegg på 1500 for det. Da er det uaktuelt! Synes heller xxl kunne ha anbefalt meg å kjøpe ferdiggjenget MED åpne sikter et annet sted istedet for å sette i gang med fjerning når man får både i pose og sekk andre steder. Føler meg litt lurt når våpenet faktisk selges piper med begge deler som jeg måtte betale for å få laget bare en av delene!!!

 

Det er rett og slett hårreisende!

Link to comment
Share on other sites

Det er inngen "kjempe enkel jobb" nei, når man også skal flytte og beholde jernsiktene. Kjenner ikke til at TD versjonen kommer med ferdig gjenger? men jeg vet ikke alt om ruger lenger... uansett er det jo avhengig av om det finnes på lager eller ikke.

Uansett så er det stort sett meget bra kvalitet på det arbeidet som utføresa av børsisene i Sandvika. Så prisen kan det kanksje være verdt å betale...

Link to comment
Share on other sites

Til TS: håper du slipper å sette bilen din på verksted noen gang..

1500.- penger kommer du ikke langt med.

Tipper denne jobben tar ca. 3 timer. Det er ikke 'bare' å flytte siktet bakover, kornfoten må sannsynligvis lages på nytt, det er ikke en løs del som 'bare' skal bores fast.

Ca. timepris inkl. Mva på 500.- for håndtverk er etter min mening BILLIG.

Sjekk gjerne med en trikker eller rørlegger, de går ikke for denne timeprisen.

 

Feil ? Korrigere meg gjerne :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Det var xxl i sandvika som sa at det var en meget komplisert jobb og skulle ha tillegg på 1500 for det. Da er det uaktuelt! Synes heller xxl kunne ha anbefalt meg å kjøpe ferdiggjenget MED åpne sikter et annet sted istedet for å sette i gang med fjerning når man får både i pose og sekk andre steder. Føler meg litt lurt når våpenet faktisk selges piper med begge deler som jeg måtte betale for å få laget bare en av delene!!!

 

Det er rett og slett hårreisende!

 

eeh, er du seriøs nå? :shock: så om du går til en bilbutikk så skal denne bilbutikken si til deg at du bør gå ett annet sted hvor man får en tilsvarende bil med mer ekstra utstyr til en billigere penge? At du ikke følger med i timen er jo 100% din egen feil. en selger vil jo selge den det han forhandler, ikke hva alle andre forhandler....

 

Selv syns jeg 1500kr var en god pris med tanke på hvor mye jo det er. Det er ingen vanskelig jobb, men tidkrevende.

Link to comment
Share on other sites

Ser at det er noen som tar inn fabrikkgjenget modell med åpne sikter. Absolutt irriterende at jeg ikke fikk med meg dette før etter at XXL hadde kappet orginal løpet ja.

 

Når jeg ber om en takedown modell med åpne sikter OG gjenging, og XXL vet om dette men IKKE anbefaler meg å bestille en orginal - og istedet vil ta 600 for gjenging + 1500kr for å få på plass kornet så blir jeg ganske irritert ja.

 

Skjønner prinsippet med at man ikke sender noen til konkurrentene. Men,, om man ber om en spesialversjon av en bil som man ikke vet finnes som orginal så ville det vært sært om bilforhandleren tar på seg å endre en annen bil til å bli helt lik.

 

http://ruger.com/products/1022Takedown/specSheets/11112.html

Link to comment
Share on other sites

Har det i det hele tatt kommet inn noen av den 10/22 tacticalen til norge? Det er jo gjerne litt stress med å få de variantene ut av USA?

Synns trådstarter har fått en god deal av XXL, og da med arbeid utført av noen av de mer kompetente og dyktige børsemakerene (dog ikke feilfire :) ) på østalndet.

 

Jeg sysn vel egentlig påstanden om at XXL:

Når jeg ber om en takedown modell med åpne sikter OG gjenging, og XXL vet om dette men IKKE anbefaler meg å bestille en orginal - og istedet vil ta 600 for gjenging + 1500kr for å få på plass kornet så blir jeg ganske irritert ja.
Er helt bak mål, med mindre trådstarter kan dokumentere at XXL satt på TD versjoner med gjenging i sitt sortiment/lager... (eller var klar for å vente i antagsvis 6-12 måneder, på noe man ikke kan være sikker på at kommer til landet...)
Link to comment
Share on other sites

Tja... kunne slevsagt det, men det er er nok ikke slik at det er vanlig å holde seg oppdatert på alle slags modelelr og variasjoner som har kommet siden sist... Og igjen, så har jeg tilgode å ha sett den varianten i kongeriket. Kanksje den ikke har kommet en gang enda... Slik jeg forstår det har XXL solgte et produkt kunden hadde bestilt, og gitt et helt fair prisforslag på en job for ønskede modifisering. tror ikke XXL har holdt noe tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Bla bla bla.. "Sett på en kikkert" - så smart, hvorfor tenkte ikke jeg på det...... Sette på kikkert var første jeg gjorde. Men om du ikke ser poenget med hvorfor jeg vil ha begge så er jo det som det er.

 

Ruger tactical pakke til salgs i norge for mye mindre enn hva jeg må betale inkl jobben for å få det samme på xxl.

 

For å gjøre noe klinkende klart her så sa jeg på xxl at jeg ville ha våpenet MED forsikter bak lyddemper, noe som xxl lett kunne ordne. Det var ikke før 2 dager etter kjøpet at jeg ble oppringt med beskjed om at det ville være en meget dyr jobb å få på kornet foran gjengingen. Ca 1500. Så total 2100 for gjenging OG korn. Mao. havnet jeg da på 6400 før optikken.

 

Edit: til info, informasjonen under her kan være feil..

 

Forhandlere HAR tactical versjonen inne, så dette tulballet om ventetid kan dere spare dere for.

 

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html;jsessionid=98EB284E3FEC7B91DB34A8A2BE2DCED0?finnkode=38223103&ov=m&usergroup=77

 

Siktet koster ca 1000, tofot ca 400 og demper vel 500kr.

 

Så om noen er som meg og vil ha både kornet og demper så gå for pakketilbudet på finn. Har sett andre også. Blir totalt sett billigere enn å kjøpe den på xxl og få jobben gjort der. Du får også ta med fabrikk garantien som er bedre enn arbeidsgarantien.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Er disse gjengene på tacticool produsert for en flamme demper eller for en demper. Er ikke sikkert det ville bli noen suksess å bare skru en demper på en tacticool versjon av TD.

Siden disse gjengene er der for å bære en flammedemper så er det ikke sikkert ruger gidder å bry seg meg å lage gjengene konsentrisk med boring i løpet. Kan godt hende du hadde røket på med gjengejobb til en del kroner der og.

Det er en grunn til at børsemaker er et fagbrev ;)

Link to comment
Share on other sites

For å hente oss inn igjen på trådens topic. 1500 for å få tilpasset og flyttet et forsikte bakover slik at man kan benytte det og fortsatt ha demper mulighet, er en fair pris - spesielt når det utføres av såpass kompetente karer som de XXL sitter på i Sandvika. (og det er neppe de gutta som har solgt deg take-downen, de jobber ikke med salg)

Link to comment
Share on other sites

Fabrikk gjengingen med flammedemper på TD tac versjonen er tilpasset for demper. Brukeren som nektet for dette må gjerne linke til hvor han fikk informasjonen fra.

 

Og til brukeren med BMW metaforen..

Jeg spesifiserte ikke hvilken utgave jeg ville ha, bare hvilken modell. Når jeg sier jeg vil ha en utgave med 200 hester og selger tilbyr seg å trimme en med 150 hester - uten å si at andre forhandlere faktisk selger orginalutgaver med 200 hester. Noe jeg ikke var klar klar over på tidspunktet.

 

Ellers beklager jeg feil link. Nå finner jeg ikke igjen link på tac TD versjonen. Men synes å huske det var norsk leverandør. Men det kan også være at jeg husker feil.

 

Når det er sagt, tilbake til spørsmålet. Noen som har noen anbefalinger på hvem som har gjort dette før i oslo? Bortsett fra xxl som tydeligvis ikke hadde gjort det før..

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror i og for seg at det er ennlitt uvanlig ting å gjøre, de fleste bruker bare kikkert på dempede børser, og ser for seg bruk rimelig permanent med eller uten demper. Børsemakerverkstedet på xxl er nok beste deal du får. Både med tanke på pris og tid. Jeg har to børser som de har montert forsikter på. Godt fornøyd med det.

Link to comment
Share on other sites

@Tom K "Hva med å frese et spor og sette på et litt høyere uoriginalt forsikte ?"

 

Dette har jeg vurdert.. og behøver absolutt en anbefaling fra en børsemaker før jeg gjør det, slik at jeg vet at det er en god løsning som ikke minst blir korrekt høyde i forhold til begge åpne siktene.

 

Ellers har jeg også vurdert løsningen med å frese opp spor i den avkappede delen. Men der jeg spurte fikk jeg som svar at det ville bli for vanskelig å lage sporet slik at kornet ble beint når det var fullt påskrudd.

 

Men mange gode forslag her. Skal høre med børsemakere utenfor Oslo om det er noen gode forslag og priser.

 

Takker for innspill!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fått montert tre fremsikter på nedkortede børser der, og kjører gladelig gjennom tre bomringer og bruker en time på å komme meg dit, til tross for at jeg har et kjent børsemaker verksted 15 minutter unna. Videre retter du baker for smed i din frustrasjon. Børsemakerene der har ikke noe med salg å gjøre, det er to forskjellige enheter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...