Jump to content

Trøbbel med hagla


Robinson

Recommended Posts

Jeg har ei Husqarna O/U hagle, som jeg har eid siden 80 tallet, og nå har den etterhvert begynt lage problemer. Av og til virker den rett og slett ikke. Skuddene vil av og til ikke gå av. Jeg har hatt den hos to børsemakere ( Alms på Moi er en av dem) , og det har i grunn ikke hjulpet. Jeg har merket meg at hvis jeg stiller inn løpsvelger til å fyre av trangløpet ( det øvre ) først, så går skuddet av hver gang. Men omvent, så virker den ikke sånn hver 3. eller 4. gang. Sinnsykt irriterende. Nå har jeg allerede brukt noen kroner på børsemaker arbeid, og det frister ikke å levere den til enda en, betale en tusenlapp, og så er ingenting forandret. Rart de ikke kan fikse dette, siden det på meg virker som om det er sikringen det er noe galt med. Er det andre som har opplevde noe lignende? Kan se ut til at jeg må se meg om etter ei annen hagle hvis jeg ikke finner ut av dette...

Link to comment
Share on other sites

Det er nå ganske lenge siden det blev produsert våpen på Husqvarna's fabrikker i Sverige.

Litt kjipt dette at importørene kan bruke navn på gamle hederlige våpen-produsenter,- kjent for kvalitet på varer/våpen produsert "Gud vet hvor".

 

Denne hagla er med all sannsynlighet laget av FAIR, Italia.

 

Det gjøres mye bra våpen i Italia,.. men og mye "mindre bra", bygd over samme lest men med forskjellige navn.

Alle holder ikke Beretta-kvalitet,.. dessverre.

 

Jeg tror ikke jeg ville brukt mye penger på reparere denne.

Mvh

Link to comment
Share on other sites

JEG ER IKKE I NÆRHETEN AV Å VÆRE BØRSEMAKER, SÅ FØLGENDE LØSNING FÅR DU PRØVE PÅ EGET ANSVAR.

 

Demonter hagla, dvs ta av fortre, løp og kolbe. Har du UL vasker har du flaks, hold avtrekksdeler som hane, slagstift og fjærer mv i rensevesken (f.eks Whitesprit), det burde holde med 5 min, spesielt om badet er oppvarmet. Olje opp med WD40, 5-56 eller enda bedre lett våpenolje.

 

Alternativt så kan du lage et bad av White sprit eller diesel, la det stå natta over. Lufttørk, eller enda bedre trykkluft og smør opp igjen.

 

Det er mange hagler med gammel seig olje som får funksjonsproblem med automatisk "løpsbytte" og dobbeltskudd.

 

MEN HUSK Å TEST I TRYGGE FORMER EN DAG DU HAR GOD TID, FUNKER VÅPENET SOM DET SKAL ETTER RENS.

 

Men ettersom børsemaker har sett på våpenet så bør ikke metoden ovenfor fungere. Å skulle den funger så synes jeg at du skal ha pengene igjen fra børsemaker.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...