Jump to content

Baikal Artemida


Barth

Recommended Posts

  • 2 months later...
Jeg leste en test av den i et svensk jakt-/våpenblad, men husker ikke hvilken - skal se om jeg kan finne det i flyttelasset. Men testen var egentlig ikke veldig flatterende for Baikal...

 

Hehe, Baikal har vel sjelden vore testvinnarar. Men dersom den funksjonelt er i ei anna klasse enn Baikal slik eg kjenner det, så er det ein anna ting. Ser ut som ei spennande børse, kunne vore artig å teste... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Har funnet ut endel om denne. Selges i sverige av Jaguargruppen under navnet " Baikal 221 " for SEK 8900.- Avbildet i nr 6 Vapentidningen side 62. Leveres i cal 30-06 og cal 45-70. Test av våpenet i nr 7 samme tidning. Har ikke lest dette ennå, da ting tar tid her ute på " gauplainne", spesiellt med utenlandske blader. Kjøpte meg rifle i høst, var kanskje ute litt for tidlig. Baikal -hagla mi ligg perfekt. og rifla her er sikkert byggd på samme lesten. Litt spesiell kanskje, men til den prisen---

Link to comment
Share on other sites

Bladet i hus og testen lest. Tror ikke at jeg tapte noe på og kjøpe Howa 1500 i .270 Win. Baikalen er sikkert supre saker for en Elgjeger i storskogen, i 45-70. Men - tror det hadde blitt endel testing og testing og te---- for å få begge løpa til å peke i samme retning. Leveres ikke med samkjørte løp fra Russland. Her kan det bli litt hold så jeg får satse på ei fast kule og stor fart i stedet. Ser A-Frame får bra omtale.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Fekk tilsendt ein test av våpenet frå Norma nå, til privat bruk. Det framgår av denne testen at børsa gir grei samskyting mellom løpa, samt at finish og tekniske detaljar er bra. Det største minuset i denne testen er avtrekket, som er langt og ujamnt, som er ein kjent sak på Baikal-rifler.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
  • 3 years later...

Er det noen som har brukererfaringer der ute som vil dele med oss andre??

Sikkert ikke bare jeg som har en slik?

Den jeg har er i 45-70, Den er matet med 350 grein Speer Hot-cor som den liker godt.

Kom gjerne med forslag til kuler og krutt som kan være verdt å prøve.

Setter skuddene med 2" mellomrom sideveis og i samme høyde! når sjåføren gjør jobben sin.

Avtrekket har fått litt polering og ble helt greit med tanke på at dette ikke er noe langholdsrifle.

Den er ikke brukt på jakt ennå men håper på det før jul.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...