Jump to content

Hva skjer, dårlige hetter?


viper_block_50

Recommended Posts

I dag skjedde det noe rart jeg ikke har forklaring på.

 

Har ladet opp noen .32 SW Long.

 

Skjøt i dag 45 skudd fra siste bulk jeg ladet opp. Skutt i en GSP På tre av skuddene kom det bare et rart plopp og ikke noe smell. Sånn lyd jeg ville forvente om det ikke var krutt i patronen men det var det. Spruta krutt ut på den ene skuddet, tomhylsa ble ikke dratt helt ut av kammer og kula på to av de gikk nesten i bakken før den traff i bunn av skiva å 25M, den tredje traff treramme oppe til venstre og gikk gjennom treverket. Så litt fart har det vært i de. Tomhylse fullstendig nedsotet.

 

Svarte kan det ha vært dårlige hetter?

 

Skjønner ikke noe, brukte samme kruttburk som sist jeg ladet 800 jeg har skutt uten problemer. Samme lot med tennhetter, Magtech av merke. Ny eske men samme lot.

 

Ladningen er 1,5grain N310 bak H&N 100 grains kule. Rullekrymp på alle patroner.

 

Hva kan dette være for noe tro?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sjekket alle hylser når jeg har ladet at det er rett kruttmengde der men lurer på om jeg nå er blitt litt lurt av at det er litt kaldt om natta og foreløpig ikke fyring i huset jeg ergo blir det ganske fuktig i kjelleren der dette står. Når jeg tenker meg om har jo kruttet stått en uke i kruttmålet og ikke i lukket originalbeholder. Kanskje det kan ha blitt litt fuktig, 3 av 45 som sier poff er jo prosentvis ganske mye.

 

Ser ut som om jeg har fått meg en lot med treningsammo nå gitt.

 

Ja jeg bruker autopresse men sjekker for hver patron at kruttmålet går som det skal og det har det gjort. Men med så små doser og kanskje krutt som er ørlite fuktig kan jo fort klebe litt og rote til en ladningen innimellom. Hmm kanskje det er dette som har skjedd?

Link to comment
Share on other sites

Sjekket expander dien nå og den var veldig møkkete type pasta blandet av messingspon og fett og sot rester fra hylser.

 

Ultralydvasker alle hylser men 100% rene blir de jo ikke.

 

Kan det være denne tro som er synder og som ikke har sluppet alt kruttet til rett tid. Dog ikke merket at det er noen patroner som er hardere enn det de skal være da.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...