Jump to content

Spesialpistoler og tilhørende skytegrener?


SecretAgentMan

Recommended Posts

Jeg driver og kikker på spesialpistoler, eller bare "småpistoler". Noen er for store for kassa, men hva inngår i "sivilpistol" klassen?

 

Denne CZ75 compacten f. eks, i hvilke klasser kan den brukes? http://www.wingevapen.no/index.php?do=product&id=4388

Jeg mener å huske den er for tung til spesialfelt. (Kansje derfor den er til salgs)

Jeg eier allerede en Tanfoglio Stock 3, om det er en hindring.

Link to comment
Share on other sites

Sivilpistol er en DSSN gren, så det må man være dynamisk for å skyte. Boksene til siv pist 2 og 3 er tilpasset glock 19 / 23. Cz compacten går, men må vel slipes litt her og der. I spesial pistol kan man også benytte g19 størrelse, men da må magasinet kortes inn, slik at det ikke stikker utenfor grepet.

Link to comment
Share on other sites

Cz compact er 3mm for høy til å gå i kassa, men har 1mm å gå på i lengde, i bredde går den akkurat, kunne kanskje gått an å få den til å gå i kassa ved å korte inn grepet, men du greier nok ikke ta inn vekta uansett da den veier 920g.

Cz har en modell som heter Cz75 D compact, denne har lettmetallramme (800g), og de samme dimensjonene for øvrig, kunne sikkert vært en ganske brukbar spesialpistol (til 9mm å være) dersom det lot seg gjøre å korte inn ramma/magasin og få et godt avtrekk. Andre alternativer er Hk usp compact, denne må også kortes inn i ramma/magasin, men dette tror jeg lar seg gjøre noe lettere da den har plastramme.

Ellers har du en del glock å velge mellom samt 1911 varianter som går rett i kassa. Ruger har også en liten 9mm som går.

Dessverre skyter snart alle (det har i hvert fall sett sånn ut på mange stevner) med xesse i spesialpistol nå om dagen, så de grove spesialpistolene faller litt av lasset.

Selv bruker jeg nå en Beretta mod71(22), og kommer til å fortsette med det :D

Link to comment
Share on other sites

Usikker på om p7 m8 går i kassa, den er ca 0,4mm for høy, men har jo 1,4cm å gå på i lengde, vekt og bredde er innafor. Er en modell som heter PSP også, den er 2mm for høy og har ennå litt mer å gå på i lengden.

Angående Usp compact går det jo an å høre med Jevnaker agentur om hvorvidt han kanskje har en liggende

Link to comment
Share on other sites

M&P9C med extended base plate på magasinet for ekstra støtte for lillefingeren vil den være nesten like høy som en Glock 19, setter du på vanlig flat magasinbunn vil den være litt større enn Glock 26. M&P sitter så utrolig mye bedre i hånda enn Glock men dessverre så suger avtrekket på dem i forhold til Glock.

 

Dette er kun mine meninger og tar forbehold om at andre kan være uenig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...