Jump to content

Mauser Karabiner 98K 308.


Victore92

Recommended Posts

Hei

 

 

Er nå på god vei til å kjøpe min første rifle. Er på jakt etter en Mauser av typen Karabiner 98K, i 308. Så langt har dette vist seg svært vanskelig, da det kan virke som det er et tørke i markedet. Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i en slik? Ser ikke etter noe samlerversjon for å si det slik. Her snakker vi noe for en 500-lapp eller noe i den duren. Ta kontakt uansett stand!

 

Takker for hjelp og/eller henvendelser.

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

 

Er nå på god vei til å kjøpe min første rifle. Er på jakt etter en Mauser av typen Karabiner 98K, i 308. Så langt har dette vist seg svært vanskelig, da det kan virke som det er et tørke i markedet. Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i en slik? Ser ikke etter noe samlerversjon for å si det slik. Her snakker vi noe for en 500-lapp eller noe i den duren. Ta kontakt uansett stand!

 

Takker for hjelp og/eller henvendelser.

 

Israelerne har brotsjet om mange, mange originale K98k til kal. 308. Fikk skyte selv med en slik, og den gikk som en stråle. Hørte at de fleste av dem er svært presise. Tror ikke at det byr på noen større problemer å finne en sånn.

Link to comment
Share on other sites

hvilken så bra ut? Bergjeger karabinen er ikke i .308 (men 7,92 x 57) og den siste (lekre) svenskemasueren i 6,5....

 

Det var bergjeger karabinen var den jeg mente (fikk ikke sitatet inn)

 

Svenskemauseren er ikke helt det jeg ser etter. Det er ønskelig å få noe mer "autentisk", altså en tysk versjon. Noe rundt 1940 er ønskelig.

Link to comment
Share on other sites

hvilken så bra ut? Bergjeger karabinen er ikke i .308 (men 7,92 x 57) og den siste (lekre) svenskemasueren i 6,5....

 

Det var bergjeger karabinen var den jeg mente (fikk ikke sitatet inn)

 

Svenskemauseren er ikke helt det jeg ser etter. Det er ønskelig å få noe mer "autentisk", altså en tysk versjon. Noe rundt 1940 er ønskelig.

 

Her får du det utvalget du kan lenge lete etter: http://www.egun.de/market/list_items.ph ... 197&page=1" target="_blank" target="_blank

 

Legg merke til denne "dou 44" produsert i Brno(Bruenn). Det er ikke allltid slikt at K98k av tidligere produksjonsår er bedre. Det snakkes mye om (dårligere) krigsproduksjon, men hvis man lese relevante lektyre (Richard D. Law), eller er opptatt av saken selv, så oppdager man fort at krigsproduksjonen har mye godt å by på.

Link to comment
Share on other sites

en orgiginal m98k i kaliber 7.92 x 57 må du nom ut med en 4-5 000 for, om du finner en. En ombygd (dvs bare løpet er byttet) HV mauser kan du få for rundt tusenlappen, men da er det i kaliber 7,62 x 63 (30-06) ikke i 7,62 x 51 (.308).

 

Landrø har vel fortsatt igjen HV-mausere til 995kr eller noe sånt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...